کد خبر: ۲۹۵۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵

بررسی طرح تفکیک امور جوانان از ورزش در دست

وزیر ورزش و جوانان گفت: طرح تفکیک امور جوانان از بخش ورزش در این وزارتخانه و هیات دولت در حال پیگیری است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود گودرزی عصر پنج شنبه در جمع مسوولان و متولیان ورزش استان خراسان رضوی افزود: ادغام سازمان های ملی جوانان و تربیت بدنی در سنوات گذشته صحیح نبود.

وی ادامه داد: هر کدام از این سازمانها و بخشها دارای وظایف متفاوت و متنقاقض با هم هستند و من از ابتدای قبول تصدی وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک مساله جدی تفکیک این دو بخش را در دستور کار خود قرار دادم.

گودرزی اظهار داشت: این تفکیک در قالب یک طرح در شورای عالی جوانان کشور مطرح و لایحه آن نوشته شده است که بعد از تصویب در هیات دولت برای بررسی و تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

به گزارش ایرنا، وزیر ورزش و جوانان گفت: با تفکیک امور جوانان از این وزارتخانه و تشکیل سازمان ملی جوانان مسائل و مشکلات این قشر رفع نمی شود و باید با نگاه و برنامه ریزی اصولی و ریشه ای تنگناها و دغدغه های جوانان اعم از معضل بیکاری، انحرافات اجتماعی، ازدواج و فرصتهای شغلی و غیره بررسی و برای رفع آنها تلاش شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ماده 88 و واگذاری اماکن ورزشی از محل درآمدهای این قانون در وزارت ورزش و جوانان در دست بررسی است و با تصویب و اجرای نهایی آن 600 میلیارد ریال از درآمدهای مشمول این ماده از اماکن ورزشی به دولت برمی گردد که می تواند برای رفع مسائل و مشکلات هیات های ورزشی و ورزش کشور بسیار نقش آفرین باشد.

گودرزی ضمن تاکید بر توجه به ورزشهای همگانی و قهرمانی گفت: استان خراسان رضوی در گذشته در برخی رشته ها در سطح کشور سرآمد بود که باید با تلاش متولیان مربوطه و توسعه و تقویت این رشته ها به دوران اوج و عظمت خود بازگردد.

وی گفت: باید کمتر به سمت ورزش حرفه ای پیش برویم چون در این بخش عده ای اعتبارات و منابع را می بلعند و در نهایت مبلغی برای قشر جوان باقی نمی ماند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت تدبیر و امید در شرایطی که تورم سالانه کشور 44 درصد و خزانه کشور خالی بود، مسوولیت اجرایی را بر عهده گرفت و بدهی های بسیار زیاد دولت قبل برای توزیع در بین مردم از بانکها قرض کرده بود.

وی اضافه کرد: در یک سال و نیم آخر دولت قبلی روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت به قیمت 120 دلار فروخته می شد که با وجود تحریم و دیگر مسائل بین المللی این میزان به نزدیک به سه برابر و یک میلیون بشکه و قیمت نفت هم شش برابر کاهش یافت.

وی تصریح کرد: در این شرایط با تلاش مسوولان دولت تدبیر و امید تورم از 44 به 14،3 درصد کاهش یافت.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اولویت دولت تدبیر وامید در این شرایط توجه به مقوله امنیت، مساله دفاعی کشور و تغذیه و معیشت و بیمه و سلامت مردم بود لذا جهت گیری اعتباری بیشتر به این بخشها سوق یافت.

گودرزی گفت: بالغ بر سه هزار و 700 پروژه نیمه تمام ورزشی با پیشرفت فیزیکی 10 الی 90 درصد از سنوات قبل در کشور وجود دارد که روند احداث آنها به دلیل تنگناها و وضعیت بد اقتصادی متوقف شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که تنها 40 الی 50 درصد اعتبارات عمرانی برخی از وزارتخانه ها در سال گذشته تخصیص یافته بود، یکصد درصد این اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در این مدت اختصاص پیدا کرد.

وی اعتبارت عمرانی وزارت ورزش و جوانان را سال گذشته دو هزار و 200 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: 350 پروژه نیمه تمام ورزشی تا پایان سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید.

گودرزی گفت: برخی از مسوولین و دست اندرکاران در دولت قبلی مقادیر زیادی سکه به عنوان پاداش به ورزشکاران اعطا کرده و یا قول پرداخت آن را داده بودند که تنها 350 میلیارد ریال بابت این بدهی ها مربوط به سه سال قبل پرداخت کردیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: حدود 900 میلیارد ریال برای آماده سازی تیمها برای اعزام به مسابقات آسیایی اینچئون در سال گذشته اختصاص داده شد و امسال هم به جز اعزام تیمها تنها برای اخذ 80درصد سهمیه المپیک ریو 800 میلیارد ریال لازم است.

وی ادامه داد: برخی دوستان در داخل کشور که در آشفته بازار وجود تحریمها درآمدهای کلان کسب کردند، نظیر دشمنان در خارج به طرق مختلف تلاش می کنند که تحریمها کاهش نیابد و برای آنکه مردم با آنان برخورد نکنند به عنوان دوست انتقادات خود را مطرح می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: مسوولان و دست اندرکاران سیاست خارجی کشورمان در مذاکرات هسته ای غالب شوند و با توافقات در خردادماه و تیرماه زمینه توسعه صادرات غیر نفتی و در نهایت از دیماه بستر حذف تحریمها فراهم شود.

بیش از 300 هزار ورزشکار و مربی و داور در رشته های مختلف در قالب 47 هیات ورزشی در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 160 هزار تن تحت پوشش بیمه قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین