کد خبر: ۲۹۶۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
مدیرکل امور اوپک وزارت نفت:

هزینه تولید نفت اوپک زیر 20 دلار است/ قیمت نفت بالای 60 دلار می ماند

مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی گفت: با توجه به پیش بینی ها مبنی بر افزایش تقاضا در بازار جهانی نفت، انتظار این است که قیمت نفت در بازار جهانی میان 60 تا 70 دلار در نوسان باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی عسلی در حاشیه سومین روز بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به روند تغییرات قیمت نفت در یک ماه گذشته گفت: کاهش تولید نفت از منابع غیرمتعارف در آمریکا یکی از دلایل افزایش قیمت نفت در چند هفته اخیر بوده است، به گونه ای که نفت برنت به 65 دلار برای هر بشکه نیز رسیده است.

وی با اشاره به این که متوسط هزینه تولید نفت اوپک زیر 20 دلار است و هزینه تولید غیرمتعارف بیش از 45 دلار است، افزود: با کاهش قیمت نفت، تعداد دکلهای حفاری فعال در آمریکا به میزان 50 درصد کاهش یافت و به نوعی تولید نفت از منابع غیر متعارف غیراقتصادی شد.

به گزارش ایسنا، عسلی با بیان این که بازار متوجه شده است که با کاهش قیمت نفت تولید نفت غیرمتعارف در آمریکا ادامه پیدا نمی کند و این موضوع ثابت شده است، تصریح کرد: با پیش بینیهای انجام شده مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت، انتظار این است که قیمت نفت میان 60 تا 70 دلار در نوسان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین