کد خبر: ۲۹۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

اکران یک فیلم 40 سال پس از ساخت

«اورسن ولز» قصد داشت با فیلم «روی دیگر باد» بازگشتی مجدد به هالیوود داشته باشد، فیلمی که داستان آن نیز درباره کارگردان بزرگی است که قصد دارد با فیلم جدیدش دوباره به اوج دوران فیلمسازی بازگردد.
آفتاب‌‌نیوز :
آخرین ساخته «اورسن ولز» کارگردان افسانه‌ای تاریخ سینما، 40 سال پس از ساخت و 30 سال پس از مرگش تکمیل و اکران می‌شود.

به گزارش ایسنا، «روی دیگر باد» آخرین فیلمی که «اورسن ولز» کارگردان صاحب نام سینمای جهان 40 سال پیش ساخت، سرانجام در سال جاری میلادی به کمک سرمایه‌گذاری مردمی تکمیل می‌شود و برای علاقه‌مندان در سراسر جهان به روی پرده خواهد رفت.

«ولز» ساخت این فیلم را در سال 1970 آغاز کرد و مراحل فیلمبرداری آن تا شش سال به دلیل تغییر بازیگران و فیلمنامه و همچنین مسائل مالی به طول انجامید، اما پس از پایان فیلمبرداری نگاتیوها بایگانی شد و منازعات حقوقی بر سر این که مالک اصلی فیلم چه کسی است «اورسن ولز» را از کارکردن و نهایی کردن فیلمش بازداشت و او تنها 40 دقیقه از فیلم را تدوین کرد.

اکنون پس از گذشت چند دهه یک کمپانی تولید فیلم تمامی صاحبان حقوق این فیلم را دور هم جمع کرده است و امیدوار است بتواند از طریق کمپین جذب سرمایه عمومی دو میلیون دلار را برای تمام کردن این پروژه سینمایی جمع‌آوری کند.

پول جمع‌آوری شده قرار است برای خرید نگاتیوهای اصلی و اسکن آن‌ها با کیفیت 4k و همچنین تدوین، رنگی کردن و بازسازی فیلم هزینه شود.

«اورسن ولز» تا زمان مرگش در سال 1985 موفق شد 40 دقیقه از فیلم را تدوین کند و ظاهر یادداشت‌های بسیاری را برای ادامه کار به جا گذاشته است .با این وجود این که بتوان درست همان فیلمی را که مد نظر «اورسن ولز» بوده را در نسخه نهایی شاهد باشیم امری غیرممکن است اما کمپانی فیلمسازی که این کار را بر عهده دارد در تلاش است تا جای ممکن به دیدگاه «ولز» در این اثر پایبند باشد.

به گزارش هالیوود ریپورتر؛ قرار است «آلفونسو گونکالوز» تدوینگر فیلم‌هایی چون «استخوان زمستان» و «چهارپایان حیات وحش جنوب» عهده‌دار تدوین فیلم «ولز» و کنار هم قرار دادن صحنه‌های فیلمبرداری شده باشد.

«اورسن ولز» قصد داشت با فیلم «روی دیگر باد» بازگشتی مجدد به هالیوود داشته باشد، فیلمی که داستان آن نیز درباره کارگردان بزرگی است که قصد دارد با فیلم جدیدش دوباره به اوج دوران فیلمسازی بازگردد.

جمع‌آوری دو میلیون دلار برای آخرین ساخته «اورسن ولز» که یکی از بزرگترین کارگردانان تمام ادوار تاریخ سینماست امری غیرمنطقی نیست چرا که پیش از این برای ساخت دنباله فیلم «Super Troopers» مبلغ 4/4 میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری عمومی جمع‌آوری شد و همچنین فیلم «ورونیکا مارس» نیز از این طریق 5/7 میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

«ولز» در زمان حیات خود همواره بر سر مسائل مالی با هالیوود دچار چالش بود و برای حمایت از فیلم‌هایش خودش در آن‌ها به ایفای نقش می‌پرداخت.

از جمله افتخارات «اورسن ولز» که ساخت فیلم‌هایی چون «همشهری کین» و «امبرسون‌های باشکوه» را در کارنامه سینمایی درخشان خود دارد می‌توان به کسب جایزه بزرگ جشنواره کن در سال 1952 برای «اتللو»، جایزه بهترین بازیگر کن در سال 1959 و دریافت جایزه بیستمین سال تاسیس جشنواره کن و جایزه بزرگ دستاورد فنی این جشنواره در سال 1966 اشاره کرد.

او همچنبن در سال 1970 شیر طلای افتخاری ونیز را به خانه برد و در سال 1971 جایزه اسکار افتخاری گرفت.

وی در ادامه موفقیت‌هایش در سال 1983 جایزه «لوکینو ویسکونتی» را از جوایز «دیوید دوناتلو» معروف به اسکار سینمای ایتالیا کسب کرد و در سال 1984 جایزه یک عمر دستاورد هنری را از انجمن کارگردانان آمریکا دریافت کرد.

اورسن ولز روز دهم اکتبر 1985 در سن 70 سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. وی با وجود آن‌که در زمان خود کمتر مورد توجه قرار گرفت، امروزه یکی از کسانی است که از لحاظ جنبه‌های بصری سینما بسیار مورد تحسین است و فیلم «همشهری کین» او "عنوان بهترین فیلم اول" یک کارگردان در تاریخ سینما را در اختیار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین