کد خبر: ۲۹۶۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷

گران‌ترین و ارزان‌ترین آپارتمان فروخته شده در هفته گذشته

یک میلیون و 997 هزار تومان در ازای هر متر مربع یک واحد مسکونی به عنوان ارزان‌ترین قیمت قطعی فروش در بازار مسکن طی هفته گذشته توسط سامانه بازار املاک ایران معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز : این واحد مسکونی 74 متر، یک سال ساخت و در خیابان وحدت اسلامی خیابان اسدی واقع شده است.

از سوی دیگر، 12 میلیون و 799 هزار تومان به عنوان گران‌ترین قیمت مقطوع و معامله شده برای هر متر از واحدی به متراژ 160 متر مربع نوساز در خیابان الهیه از سوی مالک اعلام شده که روز گذشته به خریدار هم تحویل داده شده است.

همچنین واحد دیگری با عمر بنای 6 سال ساخت در خیابان ولنجک، متری 11 میلیون و 284 هزار تومان در بازار به فروش رسیده است. واحد مذکور دومین واحدی است که روز گذشته، ارزش هر متر آن بالای 10 میلیون تومان محاسبه شده است.

ستون امروز نبض بازار به معرفی برخی از واحدهای مسکونی که در 2 روز گذشته معامله شده‌اند پرداخته است.

همانطور که اشاره شد یک میلیون و 997 هزار تومان کمترین قیمت و 12 میلیون و 799 هزار تومان به عنوان بالاترین قیمت قطعی فروش در 2 روز قبل بوده است.

نکته دیگری که با بررسی جدول واحدهای فروخته شده به چشم می‌خورد، انجام معامله در اکثر محله‌های تهران است. یعنی معاملات انجام شده مربوط به محله خاصی نیست، بلکه بازار در غرب، شرق، شمال، جنوب و مرکز تهران شاهد خرید و فروش واحدهای مسکونی بوده است.

این موضوع حکایت از آن دارد که رکود مطلق بر بازار مسکن تهران حاکم نیست. ممکن است حجم معاملات انگشت‌شمار باشد، اما به هر حال بازار خالی از مشتری نیست.

اکنون طبق اعلام مرکز آمار، قیمت متوسط مسکن در تهران متری 4 میلیون تومان است. در جدول ستون امروز نبض بازار، قیمت هر متر از 14 فایل واحد مسکونی زیر كه از بين 35 فايل منتشر شده، نشان داده شده است. که براساس آن مشخص می‌شود، سطح قيمت مسكن همچنان در حد و حدود سال گذشته است.

به گزارش دنیای اقتصاد ، قیمت واحدهایی که ارزش هر متر آنها کمتر از 4 میلیون تومان بوده است، واحدهای تازه ساخت و حتی نوساز است و این میزان قیمت در بنگاه‌های املاک جنوب، غرب و شرق و مرکز تهران معامله شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین