کد خبر: ۲۹۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۳

اشرافی ترين جشنهای عروسی ساليان اخير

آفتاب‌‌نیوز :

يکی از اشرافی ترين جشنهای عروسی ساليان اخير را آتينا روسل اوناسيس، نوه غول کشتيرانی يونان و يک قهرمان سوارکاری در برزيل برگزار کرده اند.

عروس يک ميلياردر ۲۰ ساله است و داماد به نام آلوارو آلفونسو دميراندا، ۳۲ ساله، با تيم ملی برزيل در مسابقات المپيک شرکت کرده بود. خانم اوناسيس که ثروتش حدود دو ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار تخمين زده می شود، در يک آکادمی سوارکاری در بلژيک در سال ۲۰۰۲ با آقای دميراندا ملقب به دودا آشنا شده است.

دودا هنگام اين آشنايی متاهل بود ولی بعدا همسرش را طلاق داد.

عروس، نوه و تنها وارث اريستوتل (ارسطو) اوناسيس است که زمانی ژاکلين کندی، همسر سابق رييس جمهور فقيد آمريکا، به ازدواجش درآمده بود.

برای عروسی آتينا اوناسيس، در باغ دل انگيز يک موزه هنری در شهر سائوپائولو، تدابير امنيتی کم نظيری اتخاذ شده بود. بسياری از ۷۰۰ ميهمان در ابتدای مراسم در ورودی باغ به دليل اجرای اين تدابير با تاخير مواجه شدند.

برای هر مهمان يک کارت شناسايی دارای عکس و بارکد صادر شده بود. همچنين بايد مهمانان از ميان دستگاه فلزياب می گذشتند و کليه دوربينهای عکاسی خود را تحويل می دادند.

عکاس-پيشخدمت

اما يک عکاس فرانسوی توانست با لباس پيشخدمت وارد محل برگزاری مراسم شود. هنگامی که هويتش لو رفت، دوربين وی مصادره شد، ولی ظاهرا وی توانسته است کارت حافظه دوربين ديجيتالی خود را به بيرون انتقال دهد که احتمالا حاوی تنها تصاوير موجود از اين عروسی مجلل است.

سازمان دهندگان حاضر نشده اند جزييات آن را در اختيار رسانه ها قرار دهند و ادعا می کنند برای حفظ اسرار اين زوج سوگند ياد کرده اند.

اما استيو کينگستنون، خبرنگار بی بی سی در سائوپائولو می گويد که شايعات مربوط به ولخرجی برای اين عروسی در رسانه های برزيل پخش شده است.

گفته می شود هزار بطری شامپاين سفارش داده شده و سنگهای مرمر ايتاليايی بصورت موقت در محل برگزاری جشن نصب شده است. از مهمانان خواسته شده بود که هديه نياورند، ولی در عوض نقدا به يک يتيم خانه محلی کمک کنند.

خاندان اوناسيس يکی از معروفترين خانواده های يونان است. اين عروسی همچنين از آن جهت جالب توجه شده است که خاندان اوناسيس با وجود ثروت افسانه ای با جنجال و مرگهای هولناک دست و پنجه نرم کرده است.

در تازه ترين جنجال به نظر می رسد خانم اوناسيس بر سر نگهداری بنياد خيريه خانواده اش بايد به دادگاه برود. اين صندوق يک ميليارد دلار دارايی دارد.

ريچارد گالپين، خبرنگار بی بی سی در يونان گزارش می دهد که انتظار می رفت وقتی خانم اوناسيس در آغاز سال نو ۲۱ ساله می شود، رياست اين بنياد، بنا به وصيت مادرش، خود به خود به وی واگذار شود، ولی مديران اين خيريه در آتن که هيچکدامشان از بستگان وی نيستند، گويا مقررات را تغيير داده اند.

اوناسيس بزرگ

اريستوتل (ارسطو) اوناسيس يکی از بزرگترين و معروفترين کشتی داران مستقل دنيا، بخصوص در زمينه نفتکش، بود. وی در ۱۹۰۶ در يک خانواده متوسط يونانی در ازمير کنونی ترکيه به دنيا آمد و بعد از جنگ جهانی اول با خانواده اش به آرژانتين رفت.

او نخستين کشتی های خود را در اوايل دهه ۱۹۳۰ خريد. در سال ۱۹۵۶ شرکت هوايی المپيک را داير کرد که در سال ۱۹۷۵ به دولت يونان واگذار کرد.

آقای اوناسيس در سال ۱۹۴۶ با آتينا استاورو ليوانو ازدواج کرد که از وی صاحب دو فرزند شد. پسرشان آلکساندر در سال ۱۹۴۸ به دنيا آمد و در ۲۵ سالگی در سانحه هوايی مرد. دخترشان کريستيانا نيز در ۳۸ سالگی در پايتخت آرژانتين جان سپرد و ثروتش به آتينا رسيد که توسط پدر فرانسوی اش تيری روسل پرورش يافت.

آقای اوناسيس در سال ۱۹۶۳ جزيره ای کوچک به نام اسکورپيوس را خريد و به تفرجگاه تابستانی خود تبديل کرد. وی پنج سال بعد با ژاکلين بووير، بيوه جان اف کندی عروسی کرد.

اين غول کشتيرانی در ۱۵ مارس ۱۹۷۵ در پاريس درگذشت. وی و فرزندانش در جزيره اسکورپيوس دفن شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین