کد خبر: ۲۹۶۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴

شین هوا: رئیس جمهور ایران حمله عربستان به یمن را خطای استراتژیک دانست

سخنان اخیر رئیس جمهور ایران درباره اشتباه استراتژیک عربستان در یمن، بازتاب گسترده ای در رسانه دولتی چین داشت.
آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری دولتی چین (شین هوا) در گزارشی با بازتاب سخنان اخیر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی درباره حمله عربستان به یمن، گزارش داد: رییس جمهوری ایران اقدام نظامی ریاض و هم پیمانانش را یک اشتباه بزرگ استراتژیک دانسته است.

شین هوا به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت: عربستان سعودی به جای کمک به مردم فقیر یمن، بر سر آنها بمب می اندازد که این یک اقدام ناجوانمردانه است.

این رسانه چینی با اشاره به کمک های بشردوستانه ایران به یمن، خاطرنشان کرد که رئیس جمهوری ایران خواستار تداوم ارسال این کمک ها به مردم یمن شده است.

شین هوا همچنین به تصمیم دولت ایران برای ارسال یک محموله 2.5 تنی کمک های بشردوستانه به یمن در آینده نزدیک خبر داد.

این محموله حاوی بسته های غذا و دارو است که در بندرعباس بارگیری شده است.

خبرگزاری شین هوا در بخش دیگری از گزارش خود به اظهارات «امیرعبدالهیان» معاون وزیر خارجه ایران اشاره کرد که گفت، تهران به ائتلاف سعودی اجاز نمی دهد مانع کمک رسانی ایران به مردم یمن شود.

شین هوا افزود: این اظهارات یک روز پس از آن صورت می گیرد که به دلیل مزاحمت کشتی های جنگی گروه اتئلاف در حمله به خاک یمن به رهبری عربستان، همچنان در سواحل بندر الحدیده بلاتکلیف مانده اند.

این خبرگزاری به نقل از امیرعبدالهیان نوشت: ایران همچنان به ارسال کمک های بشردوستانه به یمن ادامه داده و اجازه حصر این کشور را نخواهد داد.

تهاجم نظامی عربستان و متحدانش به یگان های ارتش و مواضع مقاومت مردمی یمن که از ششم فروردین ماه سالجاری آغاز شد، وارد هفتمین هفته خود شده است.

عربستان پیشنهاد برقراری آتش بس از 12 مه (22 اردیبهشت) به مدت 5 روز کرده است هر چند که در موارد قبلی حتی آتش بس پیشنهادی خود را رعایت نکرده است.

تجاوز نظامی و محاصره هوایی، زمینی و دریایی یمن توسط کشورهای متخاصم سبب شده است که غیرنظامیان یمنی در شرایط وخیم انسانی قرار گیرند.

سازمان های کمک رسان از جمله صلیب سرخ جهانی تاکنون بارها درباره بروز بحران انسانی در یمن هشدار داده و خواستار توقف حملات عربستان به این کشور شده اند که تاکنون با بی توجهی عربستان و هم پیمانانش روبرو شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، که به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن آغاز شد، علاوه بر ویرانی زیرساخت های حیاتی، تاکنون هزاران غیرنظامی کشته و صدها هزار نفر دیگر آواره شده اند.

به گزارش ایرنا، جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین