کد خبر: ۲۹۶۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

رییس جمهور: اجرای توافق‌ها، روابط تهران – عشق آباد را توسعه می‌دهد

رییس جمهوری با تاکید بر این که اجرای توافق نامه های منعقده میان ایران و ترکمنستان منجر به توسعه و شکوفایی اقتصادی دو کشور خواهد شد، آمادگی تهران برای تسریع در اجرای توافق ها و گسترش بیش از پیش مناسبات با عشق آباد را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار با معاون رییس کابینه ترکمنستان در امور نفت و گاز و دریافت پیام بردی محمد اف رییس جمهوری ترکمنستان، این مطلب را بیان کرد.

رییس جمهوری به چهار دوره مذاکرات سازنده روسای جمهوری دو کشور اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن توافقات دو رییس جمهوری و تفاهم نامه های میان دو کشور از جمله در اجرای طرح های راه سازی، صادرات کالا و خدمات و نیز مبادلات در حوزه انرژی، زمینه ساز توسعه منطقه ای و ارتقای همکاری ها خواهد شد.

روحانی با بیان این که همواره مناسبات خوبی میان ایران و ترکمنستان حاکم بوده است، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور همسایه در همه زمینه ها توسعه و تعمیق یابد.

**ترکمنستان به دنبال ارتقای همکاری اقتصادی با ایران است

بای مراد خوجه محمد اف معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان در امور نفت و گاز نیز ضمن تقدیم پیام بردی محمد اف رییس جمهوری ترکمنستان، به روابط خوب دو کشور و امضا 19 سند همکاری دوجانبه اشاره کرد و گفت: ترکمنستان براساس حسن همجواری به دنبال ارتقای همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی اظهار داشت: در دو روز گذشته هیات همراهش مذاکرات سازنده ای با وزرای نفت، راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی ایران در خصوص اجرایی شدن توافقات فی مابین داشته اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین