کد خبر: ۲۹۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
اسفنانی در گفت‌وگو با آفتاب:

فعالیت انتخاباتی زودهنگام، مسئولان را دچار تزلزل می‌کند

وقتی مباحث انتخاباتی زودهنگام در این حجم وسعت پیدا می‌کند حتی مسئولان محلی هم دچار تردید و تزلزل می‌شوند. بالاخره باید در نظر داشت که این افراد هم احتمالاتی را در نظر می‌گیرند و ممکن است که مصلحت‌اندیشی کنند و وظایف خود را به نحو احسنت انجام ندهد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمدعلی اسفنانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی طرفداران رئیس دولت سابق به آفتاب می‌گوید: فعالیت‌های انتخاباتی زودتر از موئد، از نظر قانونی خلاف است و طبیعتا اگر چنین اتفاقی روی دهد، به جامعه آسیب می‌رساند زیرا باعث التهاب می‌شود. این در حالی است که جامعه به آرامش نیاز دارد، باید این امکان برای مردم فراهم باشد که در یک فضای غیرمستتر زندگی و به وظایف خود عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره تاثیرات سوء آغاز زودهنگام این فعالیت‌ها توضیح می‌دهد: نکته دیگر این است که وقتی مباحث انتخاباتی زودهنگام در این حجم وسعت پیدا می‌کند حتی مسئولان محلی هم دچار تردید و تزلزل می‌شوند. بالاخره باید در نظر داشت که این افراد هم احتمالاتی را در نظر می‌گیرند و ممکن است که مصلحت‌اندیشی کنند و وظایف خود را به نحو احسنت انجام ندهد.

نماینده فریدن، فریدون شهر، چادگان، بویین و میاندشت علاوه بر تاکید به آسیب‌رسان‌بودن شروع زودتر از موئد اینگونه فعالیت‌ها عنوان می‌کند: بنابراین فعالیت‌های زود هنگام انتخاباتی حقیقتا آسیب‌رسان است و کسی که دلسوز نظام و انقلاب است، معمولا زودتر از زمان مشخص شده به این قضایا ورود پیدا نمی‌کند.

اسفنانی درباره حامیان احمدی‌نژاد و اقبال عمومی به او بعد از هشت سال ریاست‌جمهوری بیان می‌کند: نمی‌توان گفت که این گروه‌ها حامی ندارند. به‌خصوص در روستاها و شهرستان‌های کوچک بر اثر هدایایی که در زمان دولت وقت به آنها پرداخت شده مانند همین بحث یارانه‌ها، و اینکه در این مناطق عمق آسیبهایی که در آن دوران وارد شده کمتر مشاهده می‌شود و برای مردم مشهودنبوده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که در این سطح حامیانی دارند و می‌توانند بر روی آنها حساب کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین