کد خبر: ۲۹۷۰۱۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

کشورهای عربی، در صورت حمله ایران چند دقیقه برای واکنش وقت دارند؟

کشورهای عربی مجهز به رادارهای پیچیده و ماهواره‌های ردیاب موشک‌های بالستیک نیستند و همین موضوع سبب می‌شود تا کشورهای عربی نتوانند به طور هماهنگ به حمله موشکی احتمالی از جانب ایران واکنش نشان دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
سایت "دیفنس وان" با انتشار گزارشی به آغاز جنگ احتمالی در منطقه و مدت زمان مورد نیاز برای واکنش کشورهای عربی به ایران اشاره کرده است. این سایت اشاره می‌کند در صورتی که یک موشک از سوی ایران شلیک شود اعراب تنها چهار دقیقه وقت برای واکنش خواهند داشت. 
 
به گزارش خرداد،"دیفنس وان" با اشاره به سناریوی فرضی درباره حمله موشکی ایران به کشورهای عربی در منطقه می‌نویسد: "در صورتی که موشک از سوی ایران شلیک شود کشورهای منطقه با استفاده از رادار ردیاب مسیر موشک را رهگیری خواهند کرد. اما موشک احتمالا به سوی کدام کشور شلیک خواهد شد؟ ممکن است شلیک موشک به سوی عربستان سعودی باشد و بر فراز امارات، قطر و یا کویت حرکت کند. دوستان امریکا (کشورهای عربی) با سیستم‌های رهگیر موشک ساخت امریکا دسترسی دارند. با این حال، یک مشکل وجود دارد و آن این که تجهیزات مستقر در یک کشور قادر به واکنش به حمله موشکی در کشور دیگر نیستند. در نتیجه، امریکا درصدد است تا در طول نشست هفته جاری با نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مذاکراتی را درباره رهگیرهای موشک و رادارهای ضدموشک و برقراری سپر موشکی در خاورمیانه انجام دهد." 
 
در این باره، "توماس کاراکو" کارشناس دفاع موشکی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی می‌گوید:"شما نمی‌توانید تعداد زیادی سامانه رهگیر را خریداری کنید و آنان را در بیابان مستقر کنید. شما باید آن‌ها با هم هماهنگ کنید و به صورت یک شبکه نصب نمایید تا در نتیجه آن اطلاعات مرتبط با حسگرها به یکدیگر مرتبط باشند و در هرکجا که حمله‌ای انجام شد سایر سامانه‌های مرتبط نیز مطلع شوند." 
 
او در ادامه اشاره می‌کند که در خاورمیانه فرماندهی مشترک نظامی چون "ناتو" وجود ندارد و این موضوع در کنار عدم یکپارچگی سیاسی کشورهای عربی سبب می‌شود تا ادغام امنیتی و نظامی مشابه ناتو در خاورمیانه دشوار باشد. 
 
این سایت اشاره می‌کند که عدم برنامه‌ریزی استراتژیک میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سبب شده تا هر یک به طور جداگانه سامانه‌های دفاع موشکی به خصوص موشک‌های پاتریوت و اخیرا رهگیرهای "تی اچ ای ای دی" را خریداری نمایند. 
 
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که امارات چنین رهگیرهایی را که  توسط "لاک هید مارتین" ساخته شده‌اند را خریداری کرده و تا پایان امسال از آن‌ها استفاده می‌کند. در این میان، عربستان سعودی و قطر نیز برای خریداری این سامانه ابراز علاقمندی کرده‌اند. امریکا همچنین 10 سامانه پاتریوت را در منطقه از جمله در اردن برای دفاع از آن کشور در برابر هرگونه حمله نظامی از جانب سوریه مستقر کرده است. با این حال، کشورهای عربی مجهز به رادارهای پیچیده و ماهواره‌های ردیاب موشک‌های بالستیک نیستند و همین موضوع سبب می‌شود تا کشورهای عربی نتوانند به طور هماهنگ به حمله موشکی احتمالی از جانب ایران واکنش نشان دهند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
29
بازم نقشه کشیدن به این عربها تسلیحات بفروشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
6
21
بااولین موشک عربستان نابود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
نه بابا با اولین موشک ایران نابود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
2
5
کشور های عرب اصلا اندازه مقاومت نیستند، ب نظرم از طرف آمریکا هم سر کارند، با شرایط فعلی اون هیچی بهشون نمی فروشه!!! ایران اگه بخواد ...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
7
... از این کشور های حوزه خلیج همیشه فارس در دنیا وجود ندارد . کشورهای غربی هم خوب شناختی از جاهلین دارد تا میتواند ازشان چندبرابر نفت می گیرد و آهن باره های تاریخ گذشته را به هشان می دهد .تازه فقط همین نیست اینها که بلد نیستند با این سلاحها کار کنند خودشن می آیند واجاری برایشان کار میکنند و میلیونها دلا ازشان پول می گیرند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین