کد خبر: ۲۹۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳

طالبان مسوولیت حمله به مهمان‌خانه‌ای در کابل را برعهده گرفت

طالبان امروز (پنجشنبه) مسوولیت حمله به مهمان‌خانه‌ای در کابل را که در آن 14 تن از جمله 9 خارجی کشته شدند، برعهده گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
روز چهارشنبه مردان مسلح به رستوران "هتل پارک پلاس "واقع در کابل پایتخت افغانستان حمله کرده و افرادی را که در محل حضور داشتند به گلوله بستند. در جریان این تیراندازی 14 تن از جمله یک تبعه آمریکایی و چهار تبعه هند کشته شدند.

در جریان این تیراندازی و تصرف هتل که تا اوایل صبح پنجشنبه ادامه یافت، چندین تن نیز زخمی شده و 54 گروگان نیز آزاد شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در ایمیلی به رسانه‌ها اعلام کرد که این گروه شبه‌نظامی هتل مذکور را به این دلیل هدف قرار داده که میزبان میهمانان خارجی است.

وی ادامه داد: تنها یک عامل مهاجم مسلح به کلاشنیکف، کمربند انفجاری و یک کلت در این حمله حضور داشته و گزارش دولت افغانستان مبنی بر انجام حمله توسط سه عامل مهاجم نادرست است.

پلیس افغانستان بلافاصله پس از وقوع درگیری محل هتل را محاصره کرد و گفت: تمامی مهاجمان در جریان تیراندازی سربازان امنیتی کشته شدند.

سخنگوی سفارت آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در جریان این حمله جان خود را از دست داده است اما از ذکر جزئیات و اعلام هویت قربانی امتناع کرد.

وی ادامه داد: سفارت آمریکا برای بررسی‌های بیشتر با مقام‌های دولت کابل همچنان در ارتباط است.

به گزارش ایسنا، سفیر هند در کابل نیز امروز تایید کرد که چهار تبعه این کشور شامل سه مرد و یک زن از قربانیان این حمله هستند.

درهمین حال نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز در پیام توییتری خود نگرانی خودش را درباره اوضاع در افغانستان ابراز داشته است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین