کد خبر: ۲۹۷۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱

«توالت تمیز»، اولویت ارتقاء گردشگری تایلند

وزارتخانه‌های گردشگری، بهداشت و ورزش در کلانشهر بانکوک، بر اساس نظرسنجی و درخواست گردشگران داخلی و خارجی، کمپین «توالت تمیز» برگزار می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی افزوده است: این وزارتخانه‌ها با توجه به نظرسنجی از گردشگران نسبت به تمیزی و بهداشت توالت‌ها به عنوان اولویت ارتقای گردشگری در این کشور، کمپین توالت تمیز را با همکاری آژانس‌های گردشگری برگزار خواهند کرد.

ارتقای نظافت و بهداشت در توالت‌های عمومی در اماکن عمومی از جمله مؤسسات آموزشی، سازمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها و معبدها، پمپ بنزین‌ها، پارک‌ها و مراکز خرید و نیز مراکز سرگرمی و تفریح و دیگر اماکن گردشگری همانند رستوران‌ها، بازارها و پایانه‌های مسافربری و نیز توالت‌های کناره جاده‌ای همگی از مواردی است که در این کمپین بهداشتی و سراسری مورد نظر قرار گرفته است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی برگزارکنندگان این کمپین، استانداردهای ضروری در تعیین یک توالت کامل و بهداشتی، شامل برخورداری از امکانات کامل و منظم، برخورداری از نور کافی، نبودن هرگونه بوی بد و اشیای زاید و در دسترس بودن همه نوع امکانات بهداشتی و نیز جداسازی توالت‌ها برای مردان و زنان است. اما مهم‌ترین معیارهای مورد نظر در شعارهای این کمپین که بر آن تمرکز شده، سه عنصر اولیه یعنی بهداشت و پاکیزگی، دسترسی و نیز ایمنی است.

تقاضای دسترسی به توالت تمیز در مراکز گردشگری در صدر جدول درخواست‌ها در نظرسنجی وزارت بهداشت تایلند بوده و بهداشت و نظافت توالت در پمپ بنزین‌ها و پایانه‌های مسافربری در درجه‌های بعدی اولویت ذکر شده‌اند.

این کمپین که از اول اوریل 2015 آغاز شده، بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در تایلند طراحی شده که پیشتر از سوی وزارت بهداشت تایلند صورت گرفته بود و طی آن بیشتر گردشگران داخلی و خارجی نظافت و پاکیزگی توالت‌ها را اولویت نخست در خواسته‌های خود عنوان کرده بودند.

در بررسی‌های دیگری روشن شده است که عوامل و بخش‌هایی چون شلنگ آب‌پاش، سپس کف توالت‌ها، دسته یا ظرف‌های آب، فلکه‌های شیر آب و نیز صندلی توالت‌ها به ترتیب از مهم‌ترین عوامل انتشار بیماری‌های واگیر هستند‌.

این کمپین همچنین با هدف ساماندهی شرایط بهداشت عمومی همزمان با برگزاری فستیوال و مراسم جشن سال نو تایلندی است که به مدت پنج روز برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده است که سه میلیون گردشگر را به خود جذب کند.

«راجاتایا راجاتاناوین» وزیر گردشگری تایلند ابراز امیدواری کرده است که این کمپین بتواند سبب افزایش میزان رضایت و راحتی گردشگران و نیز کمک به افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت و روش‌های بهداشت و پاکیزگی به عنوان مهم‌ترین اقدام در پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر در میان عموم مردم تایلند شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین