کد خبر: ۲۹۷۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
مدير شرکت ملي گاز ايران:

تهرانی‌ها رکورددار مصرف گاز

يکي از مديران شرکت ملي گاز ايران با اعلام اينکه در سال ۹۳ به دليل افزايش توليد از ميدان گازي پارس جنوبي، ۷۰۹ ميليارد متر مکعب گاز تحويلي منطقه۳ افزايش يافت گفت: استان تهران با مصرف ۲۵ ميلياردمترمکعب گاز بيشتر مصرف را در کشور دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
هوشنگ مهردادفر با اشاره به اينکه منطقه سه عمليات انتقال گاز در سال گذشته 91 ميليارد متر مکعب دريافت کرد گفت: از اين رقم 53 ميليارد متر مکعب براي مصارف استان‌هاي خارج از تحت پوشش و 37 ميليارد متر مکعب نيز مصرف شش استان تحت پوشش بود.

وي با اشاره به اينکه استان‌هاي تهران، البرز، قم، قزوين، زنجان، سمنان و بخشي از استان مرکزي تحت پوشش منطقه سه عمليات انتقال گاز است گفت: سهم استان تهران از 37 ميليارد متر مکعب گاز تحويلي 25 ميليارد متر مکعب بود؛ در واقع اين استان 33 درصد از گاز توليد کشور را مصرف مي‌کند.

مديرمنطقه3 عمليات انتقال گاز با اعلام اينکه در سال 93 به دليل افزايش توليد از ميدان گازي پارس جنوبي، 709 ميليارد متر مکعب گاز تحويلي اين منطقه افزايش يافت گفت: اين رقم معادل هفت درصد افزايش نسبت به سال گذشته است.

اين مدير شرکت ملي گاز ايران با اعلام اينکه هم اکنون از 80 درصد از ظرفيت خطوط انتقال گاز در منطقه سه استفاده مي‌شود گفت: در صورت افزوده شدن توربين‌ها در قم2 و قم3 در سال جاري مي‌توان از 95 درصد از ظرفيت خط استفاده کرد.

مهردادفر با اشاره به کسب تجارب در بخش تعمييرات گفت: در منطقه سه موفق شديم با استفاده از تکنولوژي و توانمندي‌هاي داخلي از ارزبري قطعات يدکي مورد نياز جلوگيري کنيم؛ به گونه‌اي که تا کنون حدود دو ميليارد تومان صرفه جويي صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین