کد خبر: ۲۹۷۷۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

10 ارتش بزرگ جهان

در رتبه ششم فرانسه قراردارد که با داشتن 203 هزار سرباز آماده خدمت وارد رقابت می‌شود. فرانسه سالانه حدودا 40 میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه می‌کند و ششمین ناوگان دریایی و هفتمین یگان هواپیمایی را با 1264 فروند هواپیما در اختیار دارد اما تنها 423 تانک دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
"توان نظامی و در اختیار داشتن ارتش‌های بزرگ همواره یک مزیت نظامی و حتی اقتصادی محسوب می‌شده است. برتری نظامی همواره در تمدن بشری یک هدف بوده است. تبدیل شدن به یکی از ارتش‌های قدرتمند جهان برای کشور شما احترام و تسلط بر کشورهای دیگر را به همراه می‌آورد و لازم به ذکر نیست که بسیاری از کشورها در این مسیر حرکت می‌کنند. 

داشتن یک ارتش قوی همچنین برای کشور شما مزیت‌های اقتصادی به همراه دارد چراکه ارتش‌های قوی می‌توانند کنترل بیشتری بر روی مسیرهای تجاری داشته باشند. ارتش‌ها یک خدمت بسیار مهم و اساسی برای یک کشور به همراه دارند و آن ایجاد امنیت است، اما در شرایطی که کشورها برای تقویت نیروهای نظامی رقابت می‌کنند، این امر می‌تواند کارآمدی اقتصادی را از مسیر خود منحرف کند." 

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر با ذکر این مقدمه به معرفی 10 ارتش قدرتمند جهان از نظر تجهیزات و تعداد نیرو پرداخته است.

10 ارتش بزرگ جهان

در صدر جدول ایالات متحده آمریکا قرار دارد و آنها این برتری را از 1945 و به صورت قاطع از 1991 در دست دارند. همانطور که در ادامه اشاره می‌شود، آمریکا بیش از 9 کشور دیگر این گزارش برای ارتش خود هزینه می‌کند. آمریکا به صورت سالانه 577 میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه می‌کند و هم‌اکنون 1.4 میلیون سرباز فعال، 13 هزار و 900 هواپیمای نظامی و 8850 تانک آماده حرکت در اختیار دارد. ارتش آمریکا همچنین قدرتمندترین ناوگان نیروی دریایی جهان را با 20 ناو هواپیمابر در اختیار دارد. پس از آن فرانسه با داشتن چهار ناو هواپیمابر در رتبه دوم قرار دارد.

جایگاه دوم جدول به روسیه اختصاص دارد. روسیه حدود 60 میلیارد دلار سالانه برای ارتشش هزینه می‌کند، حدود 766 هزار سرباز فعال دارد و همچنین 3500 یگان هواپیمایی نظامی و 15 هزار و 398 تانک دارد. همانطور که می‌بینید روسیه بیشترین میزان تانک جهان را دارد و اخیراً نیز از تانک جنگی جدید آرماتا تی 14 رونمایی کرد. جدا از اینکه روسیه دومین نیروی دریایی بزرگ جهان را پس از آمریکا دارد، این کشور بزرگترین تولیدکننده نفت جهان نیز است و به کشورهای دیگر لیست کنونی، نفت صادر می‌کند و این امر مزیت بیشتری به آن می‌دهد.

ارتش چین جایگاه سوم را دارد. بزرگترین مزیت ارتش چین داشتن 2.33 میلیون سرباز فعال است و دومین کشور بزرگ در زمینه تخصیص بودجه نظامی است و این میزان به 145 میلیارد دلار می‌رسد. قدرت نظامی چین همچنین از آنجا حاصل می‌شود که آنها سومین نیروی دریایی بزرگ جهان را دارند و همچنین با داشتن 9150 تانک، دومین دارنده بزرگ تانک در جهان هستند. چین با داشتن 2860 یگان هواپیمایی نظامی، سومین ناوگان بزرگ جهان را دارد.

رتبه چهارم لیست به هند تعلق دارد. هند با داشتن یک میلیون و 325 هزار سرباز سومین نیروی نظامی بزرگ را در اختیار دارد اما بودجه نظامی آن تنها 38 میلیارد دلار است. هند چهارمین ناوگان هواپیمایی و تانک جهان را در اختیار دارد. با این وجود، بزرگترین مشکل هند این است که حجم زیادی نفت وارد می‌کند و همین امر گسترش نفوذ آنها در منطقه را کاهش می‌دهد.

شماره پنجم لیست انگلیس است؛ با در اختیار داشتن تنها 147 هزار سرباز آماده خدمت جزو کوچکترین نیروهای این لیست 10 تایی است اما ناوگان دریایی بزرگ همواره یکی از دارایی‌های اصلی انگلیس بوده است. انگلیس سالانه 52 میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاعی بودجه تخصیص می‌دهد و 936 یگان هواپیمایی نظامی و 407 تانک دارد.

در رتبه ششم فرانسه قراردارد که با داشتن 203 هزار سرباز آماده خدمت وارد رقابت می‌شود. فرانسه سالانه حدودا 40 میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه می‌کند و ششمین ناوگان دریایی و هفتمین یگان هواپیمایی را با 1264 فروند هواپیما در اختیار دارد اما تنها 423 تانک دارد. با این حال فرانسه بزرگترین صادر کننده سخت افزار نظامی در سراسر جهان است و همین امر به برتری نظامی آنها می‌افزاید.

جایگاه هفتم به کره جنوبی تعلق دارد. کره جنوبی پنجمین نیروی فعال جهانی با 624 هزار سرباز است اما تنها سالانه 33 میلیارد دلار برای ارتش هزینه می‌کند. کره جنوبی نیروی دریایی کوچکتری دارد و به این لحاظ در جایگاه نهم قرار می‌گیرد اما 1412 فروند هواپیما و 2381 تانک دارد که میزان چشمگیری است.

پس از آنها آلمان در رتبه هشتم جهان قرار دارد. آلمان نهمین ارتش فعال جهان را با 179 هزار سرباز در اختیار دارد و سالانه 40 میلیارد دلار برای ارتش هزینه می‌کند. آلمان ناوگان دریایی چشمگیری دارد اما تعداد هواپیماهای آن 663 فروند و 408 تانک است که چندان بزرگ و چشمگیر نیست.

ژاپن با در اختیار داشتن مقام نهم، 247 هزار نیروی فعال دارد و سالانه 42 میلیارد دلار برای ارتشش هزینه می‌کند و چهارمین ناوگان دریایی بزرگ جهان را دارد. علاوه بر تاکید بر ظرفیت‌های دریایی قدرتمند، ژاپن 1613 یگان هواپیما و 678 تانک آماده اعزام دارد.

به گزارش ایسنا، رتبه دهم و آخرین جایگاه به ترکیه تعلق دارد. ترکیه 411 هزار سرباز فعال دارد و هزینه نظامی سالانه آن 18 میلیارد دلار است. ترکیه دهمین نیروی دریایی بزرگ جهان را دارد و 1020 یگان هواپیمایی دارد. با این وجود ترکیه پنجمین موجودی بزرگ تانک جهان را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
9
3
ایران رتبه اول رو داره با بیش از ده میلیون سرباز
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
عزیزم برتری نظامی به تعداد نیست..به تجهیزاته عزیز
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
با یه ...
آفتاب بالاغیرتا این را بذار!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین