کد خبر: ۲۹۷۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

طوفان در چین 15 نفر را کشت

طوفان و باران های سیل آسا در طول چند روز اخیر باعث شده رسانه های چین به این پدیده طبیعی، «بحران آب و هوایی جنوب» لقب دهند.
آفتاب‌‌نیوز : وقوع طوفان شدید که طی پنج روز گذشته 11 استان جنوبی چین را در نوردید، 15 نفر را به کشتن داد و تعدادی را نیز مفقود کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور چین روز سه شنبه در گزارشی ضمن تایید کشته و مفقود شدن تعدادی از شهروندان این کشور در مناطق جنوبی، از به بار آمدن خسارات سنگین به واحدهای مسکونی، تاسیسات شهری و همچنین بروز مشکلات عدیده برای ساکنان این مناطق خبر داد.

در گزارش وزارت کشور چین همچنین، احتمال افزایش تلفات انسانی ناشی از این طوفان را که از چهارشنبه هفته گذشته زندگی تقریبا سه میلیون شهروند چینی ساکن در 11 استان جنوبی را تحت تاثیر قرار داد، بعید ندانست.

طوفان و باران های سیل آسا در طول چند روز اخیر باعث شده رسانه های چین به این پدیده طبیعی، «بحران آب و هوایی جنوب» لقب دهند.

بر اثر وقوع این طوفان سهمگین، بیش از 38 هزار شهروند چینی به اماکن امن منتقل شدند و 35 هزار نفر دیگر در انتظار کمک های امدادی هستند.

بر اساس گزارش وزارت کشور چین در نتیجه این طوفان، همچنین تعدادی از مزارع کشاورزی، تاسیسات شهری و مناطق مسکونی به صورت کامل تخریب شده و زیر آب رفتند.

وقوع طوفان های سیل آسیا و مرگبار در جنوب چین به واسطه نزدیکی به سواحل آب های آزاد در فصل بهار و تابستان مسئله ای است که همه ساله برای مدتی زندگی اهالی این مناطق را با بحران جدی مواجه می کند.

در سال 92 بر اثر بارش باران های شدید و وقوع طوفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین نیز شد، حدود 300 نفر کشته و مفقود شدند و 520 هزار خانه تخریب شد.

طوفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل 25 کشته برجا گذاشت و باعث اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.

این طوفان که سرعت آن 165 کیلومتر بر ساعت و همراه با بارش سنگین باران بود، منجر به تعطیلی فعالیت بسیاری از مراکز تجاری و مدارس در جنوب چین شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین