کد خبر: ۲۹۸۳۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

همه چیز درباره سفر شیخ احمد به تهران/از دیدار با جهانگیری در کاخ سعد آباد تا نامه‌ای که عاشقانه نبود

رئیس شورای المپیک آسیا ابراز امیدواری کرد موفقیت ورزش ایران در آسیا در آینده تداوم داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سایت کمیته ملی المپیک نوشت: اجلاس شورای المپیک آسیا با سخنرانی رییس OCA در تهران آغاز شد.

اهدای جام ارجان به شیخ احمد

شصت و ششمین دوره اجلاس شورای المپیک آسیا در هتنل آزادی آغاز شد و شیخ احمد سخنرانی افتتاحیه را انجام داد. در ادامه نیز کیومرث هاشمی برای حاضرین صحبت کرد. پس از آن هاشمی جامی را به نام ارجان به شیخ احمد تقدیم کرد. در این جام نمادهایی وجود دارد که نشان می‌دهد قبل از نخستین دوره المپیک یک سری بازی‌ها برگزار می‌شده است.

رییس شورای المپیک آسیا که برای حضور در اجلاس OCA به تهران سفر کرده، عصر امروز (پنج شنبه) در کاخ سعد‌آباد با جهانگیری دیدار می‌کند.
پیش از این صحبت‌هایی مبنی بر لغو این دیدار به دلیل مشکل محدودیت زمانی مطرح شده بود که این جلسه امروز قطعی شد.

 رئیس شورای المپیک آسیا در افتتاحیه این نشست ابراز امیدواری کرد ارتباط متقابل ورزشکاران برای شکوفایی هرچه بهتر ورزش آسیا نسبت به گذشته بیشتر شود.

شیخ احمد: پیشرفت ورزش ایران چشمگیر بوده است

رئیس شورای الپیک آسیادر ابتدای این نشست اظهار داشت :ورزش در کشورهای آسیایی بدون اتحاد و همبستگی با شورای المپیک اسیا به موفقیت نمی رسد. ما اکنون خود را برای بازیهای آسیایی 2017 جاکارتا آماده می کنیم.

وی ارائه توضیحات بیشتر در خصوص بازیهای اسیایی جاکارتای اندونزی را به ماه سپتامبر موکول کرد و افزود: ما منتظریم تا بتوانیم نتایج بهتری در آینده بدست آوریم.

شیخ احمد با تقدیر از میزبانی ایران گفت:‌ از مسئولان برگزاری شصت و ششمین جلسه هیات اجرایی شورای المپیک آسیا که میزبان ما در شهر زیبای تهران بودند تشکر می‌کنیم. امروز 45 عضو شورای المپیک آسیا از کشورهای مختلف آسیایی دورهم جمع شدیم تا برای موفقیت و پیشبرد ورزش آسیا تصمیم گیری کنیم.

رئیس شورای المپیک آسیا در خاتمه به موفقیت ورزشکاران ایرانی در رویدادهای ورزشی اشاره و اظهار کرد: ورزشکاران ایران در سال گذشته در رویدادهای بسیاری شرکت کردند که پیشرفت ورزشی آنها چشمگیر بوده و امیدوارم در آینده تعداد این حضورها و موفقیت هایشان بیشتر شود.

نامه شیخ احمد عاشقانه نبود!

بهرام افشارزاده پیش از آغاز اجلاس شورای المپیک آسیا در جمع خبرنگاران بیان کرد :«اجلاس OCA جلسه خوبی است. آنها از نزدیک با اهداف ورزشی ما آشنا می‌شوند و در این ملاقات‌هایی که انجام می‌شود، مواردی نیز درباره ورزش ما مطرح خواهد شد. هر نشست بین المللی نظرها را نسبت به کشور میزبان تغییر می‌دهد. یک سری امکاناتی که ارائه می‌دهیم باعث می‌شود با فرهنگ ما آشنایی پیدا کنند و ذهنیتی که نسبت به ایران دارند عوض شود.

افشارزاده درباره اینکه از این فرصت چقدر می‌توان در کسب کرسی‌های بین المللی استفاده کرد، گفت: برای کسب کرسی، باید چند فاکتور وجود داشته باشد. افراد تعیین‌کنده ابتدا باید با ورزش ایران، اهداف و افراد ورزشی آشنایی پیدا کنند. این ارتباط هم نمی‌تواند یک طرفه باشد بلکه باید رفت و آمد وجود داشته باشد تا لابی‌های خاصی که در دنیا وجود دارد را انجام دهند.

رئیس کمیته آمار و اطلاعات المپیک آسیا درباره نامه‌ای که شیخ احمد برای او پس از رفتن از کمیته ملی المپیک ارسال کرده بود، نیز گفت: نامه عاشقانه نبود! ما بیش از 32 سال است که یکدیگر را می‌شناسیم و من با پدر او کار کرده‌ام. او فرد باهوشی است و افرادی که باتجربه هستند را کاملا می‌شناسد. خدماتی که در کمیته انجام داده‌ایم، مدنظر او قرار گرفته بود.

کیومرث هاشمی: باید به دنبال کیفی کردن کرسی‌های بین‌المللی باشیم

کیومرث هاشمی در حاشیه اجلاس شورای المپیک اسیا در جمع خبرنگاران بیان کرد: کسانی که در این نشست حصور دارند تصمیم گیرندگان ورزش آسیا هستند و سیاست های شورای المپیک آسیا را مشخص می کنند. حضور این عزیران فرصت خوبی برای ما است.

وی ادامه داد: برگزاری این اجلاس برای نخستین مرتبه در ایران اتفاق افتاده و خیلی از نفراتی که در این اجلاس حضور دارند مسئولیت هایی را در بخش های مختلف و فدراسیون های جهانی دارند. نشست هایی نیز روز گذشته با روسای فدراسیون ها داشتیم. این مساله به ارتباطات کمک می کند تا در جهت کسب کرسی های قاره ای و جهانی تقویت شویم و بتوانبم کرسی های خوبی را بدست آوریم.

ایران نیز جزو خانواده شورای المپیک آسیا است و باید در سیاست های شورای المپیک آسیا شرکت کند. ایران با توجه برگزاری این اجلاس باید علاوه بر میزبان خوب بودن باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

هاشمی درباره کسب کرسی بین المللی نیز تصریح کرد: برگزاری اجلاس قطعا در این مورد اثر دارد. آنها از نزدیک تلاش ها را می‌بینند و همدلی که ایجاد می‌شود به ما کمک می کند. ما باید نه تنها در شورای المپیک اسیا بلکه در بخش های مختلف دنبال کیفی کردن کرسی‌ها باشیم.

وی ادامه داد: از لحاظ کمی وضعیت بدی در کرسی ها نداریم اما از لحاظ کیفی دچار افت شدیم و باید کرسی هایی را در آسیا و جهان و شورای المپیک اسیا و کمیته بین المللی داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین