کد خبر: ۲۹۸۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

سخنان تازه سیدهادی خامنه ای در باره اصلاح طلبان،انتخابات آینده و.../معنای اعتدال،تسامح نیست

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تندروی و کندروی ندارند، گفت: منظور ما از اعتدال مسامحه نیست
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای عصر پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه در سالن اداره تامین اجتماعی ساری ، افزود: تناسب این نشست برای اصلاح‌طلبان که میلاد اصلاح‌طلبان نامیده شده با اعیاد شعبانیه لطافتی دارد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در سفر به کربلا علت قیامش را اصلاح جد امتش عنوان کرد، افزود: اصلاح‌طلبان باید بدانند رهرو راه امام حسین(ع) هستند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) تصریح کرد: اصلاحات بعد از هر حرکت بزرگ در همه انقلاب تاریخ امری مرسوم و مشخص است چون یک حرکت بزرگ مدتی کوتاه از طریق مخالفان آن تحول مورد خدشه قرار می‌گیرد و همانگونه آنهایی که مسلمان و همراه پیامبر بودند، بعدها عاشورا را به وجود آوردند.

وی با اشاره به تحریفات بعد از فوت پیامبر اسلام اظهار کرد: تحولات بسیار تند ، سریع و خشن انجام می‌شود و این نگرانی را درباره انقلاب خود را نیز باید داشته باشیم.

خامنه‌ای اظهار کرد: نحوه انتقاد درست نسبت به مسائل از همان روزهای اول انقلاب شروع شد، افرادی نگران انقلاب بودند و انتقادهایی می‌کردند، ما جزو همان دسته بودیم و پاره‌ای از این انتقادها را به زبان می‌آوردیم.

این فعال سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان با انگیزه دلسوزی برای انقلاب و نظام در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و معتقدیم آدمی خطاکار است و باید از او انتقاد شود.

وی با اشاره به اینکه آگاهان جامعه همیشه سریع تر از همه متوجه خطر می‌شوند، بیان داشت: اصلاح‌طلبی با آگاهی و دلسوزی عجین است و هر کس این دو خصوصیت را نداشته باشد اصلاح‌طلب نیست.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: اصالت و اصل حفظ نظام است و آنانی که ما را به تضعیف نظام متهم می‌کنند بدانند ما قدر نظام و انقلاب را می‌دانیم و معتقدیم باید آن را از تحریفات و سوء استفاده تنزیه کنیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تندروی و کندروی ندارند، عنوان کرد: منظور ما از اعتدال مسامحه نیست.

خامنه‌ای بیان داشت: مجمع خط امام که ماهیت حزبی داشته در دو دهه فعالیت دارد و این مجمع در دورانی مجوز فعالیت گرفت که امیدی به فعال شدن آن نبود.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه آنهایی که به قدرت اندیشه پی بردند به تربیت گروه‌های داعشی پرداختند، تصریح کرد: غرب از سویی با نام آزادی اندیشه به پیامبری اجازه توهین می‌دهند و از سویی اجازه بحث درباره هولوکاست را نمی‌دهند چون فلسفه بوجود آمدن اسرائیل را نمی‌خواهند کسی بداند.

وی داعش را زاییده تکنولوژی پیشرفته غرب دانست و افزود:  داعش دارای ظاهر و باطن متفاوت است و برنامه ریزهای پشت این صحنه اروپایی‌های دانشگاهی هستند.

وی یادآور شد: از ابتدای انقلاب اصلاح‌طلبان در دانشگاه رفت و آمد زیادی داشته‌اند و زمانی که ما را از سخنرانی در محافل عمومی منع کردند بعدها در دانشگاه سخنرانی می‌کردیم که بعد از مدتی دانشگاه را هم از ما گرفتند.

وی با بیان اینکه یکهزار و 400  سال پیش حضرت علی(ع) درباره دموکراسی فرمود بار سنگین حکومت را جز بر یکایک مردم جامعه نمی‌توان حمل کرد، افزود: باید آحاد مردم در حکومت حضور داشته باشند.

نماینده پیشین مجلس در مشهد و تهران با بیان اینکه موسیقی انعکاسی از طبیعت و صدای طبیعت است، افزود: اعضای یک مجمع و یک گروه باید همچون اعضای یک گروه موسیقی با هم همصدا و همنوا باشند و از همه یکصدا بیرون بیاید.

این فعال سیاسی تاکید کرد: باید احزاب را تقویت کنیم و با راه روش خوب در همه صحنه‌ها از جمله در انتخابات آتی حضوری پررنگ داشته باشیم.

وی افزود: رهبری فرمودند آرای مردم امانت است این بدین معنا است که همه دست‌اندرکاران باید در راه تحقق همین مردم تلاش کنند.

مسئول مجمع نمایندگان خط امام در مازندران نیز در این مراسم گفت: موثر‌ترین اقدام از طریق فعالیت‌های مدنی محقق می‌شود.

بهنام فرازمند افزود: با کمال تاسف فضای سیاسی این دولت همان فضای سیاسی قبلی است و رشد قارچ‌گونه بداخلاقی سیاسی در جامعه وجود دارد که برای جامعه پرهزینه است.

مسئول مجمع نمایندگان خط امام در مازندران تصریح کرد: رویکرد مجمع نمایندگان خط امام احیای کرامت انسان و رعایت منش اسلامی در سیاست است .معتقدیم صلابت اصلاح‌طلبان در پویایی آنها معنا پیدا کند.

فرازمند ترویج اندیشه امام، اجتناب از سطحی‌نگری و سیاست‌زدگی، نشاط از طریق مشارکت دانشجویان خردگرا، ارتقای سطح فعالیت سیاسی و تعمیق آن با هدف تربیت دانشجویان در عمل و نظر، مبارزه با تحجر و بداخلاقی سیاسی، همکاری با دولت و مسئولان در توسعه مردم سالاری و نقد سازنده، دفاع از ارزش‌ هایی چون آزادی، معنویت را از اهداف نیروهای خط امام  عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین