کد خبر: ۲۹۸۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

توافق هسته‌ای ایران برای تل‌آویو و شیوخ عرب سونامی است

یک نماینده پارلمان فرانسه در گفت‌وگویی تاکید کرد که ایران نقش محوری‌ در حل مشکلات منطقه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
«ناتالی گولت» عضو کمیته روابط خارجی مجلس فرانسه و رییس گروه دوستی فرانسه با ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری «ترند نیوز» آذربایجان درباره توافق احتمالی هسته‌ای ایران و نگرانی کشورهای عربی و رژیم اسرائیل گفت:« توافق هسته‌ای ایران برای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بسان «سونامی» و «انقلاب» می‌باشد زیرا مشکلات عظیمی در منطقه وجود دارد و ایران در بحرین و جاهای دیگر از سوی آن‌ها مورد سوء ظن است. اگرچه ایران به عنوان مشکل معرفی شده است اما این کشور همانند نقشش در گفت‌وگو با «نوری المالکی» نخست وزیر سابق عراق یا نبرد علیه داعش در این کشور می تواند حلال مشکلات منطقه باشد.»

گولت درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت:«غرب باید به ایران فرصت بدهد. ایران در حوزه گازی و نفتی گرفتاری‌های دارد و  بیش از 100 میلیارد دلار از دارایی‌هایش در خارج از کشور مسدود شده است.»

وی البته پیش بینی کرد که با بهبود روابط ایران و غرب پیشرفت‌های اقتصادی و دموکراسی در این کشور و دیگر کشورهای همسایه ایجاد خواهد شد.

گولت در این باره افزود:«اگر به تاریخ ایران نگاه کنیم متوجه نبرد عراق علیه این کشور بعد از وقوع انقلاب و حمایت جهان از بغداد خواهیم شد. بعدا نیز غرب ایران را تحریم کرد و این مسیر را ادامه داد. این عوامل فرصت تکامل را از این کشور گرفتند. اما از سویی دیگر مردم میهن پرست ایران جلوی همه کشورهای جهان که علیه این کشور بودند، ایستادند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، این سناتور فرانسوی گفت که با توجه به فعل و انفعالات داخلی ایران و انتخاب رییس جمهور جدید  10 سال زمان نیاز است تا وضعیت ایران بهبود یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین