کد خبر: ۲۹۸۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

500 میلیارد تومان تسهیلات برای خانواده‌های زندانیان

جهانگیر اظهار کرد: این انجمن ها که با حضور مسوولان و معتمدان هر استان تشکیل می شود، در زمینه اشغال، گرفتن تسهیلات و بخش درمانی، آموزشی و تربیتی به خانواده زندانیان کمک می کند.
آفتاب‌‌نیوز : رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی کشور گفت: پرداخت 500میلیارد تومان تسهیلات به خانواده زندانیان در کشور، امسال از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر جهانگیر روز شنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران افزود: پرداخت این تسهیلات، مساعدت بانک های عامل را می طلبد.

وی با بیان اینکه هم اینک 196 انجمن حمایت از زندانیان در کشور به منظور حمایت از خانواده زندانیان فعال است،گفت: فرهنگ حمایت از این انجمن ها نیاز به اطلاع رسانی بیشتر برای جذب کمک های مردمی دارد.

جهانگیر اظهار کرد: این انجمن ها که با حضور مسوولان و معتمدان هر استان تشکیل می شود، در زمینه اشغال، گرفتن تسهیلات و بخش درمانی، آموزشی و تربیتی به خانواده زندانیان کمک می کند.

وی حمایت از خانواده های زندانیان را ضروری خواند و گفت: خانواده زندانی علاوه بر مشکلاتی نظیر تردد، با مشکلات مضاعفی از جمله اُفت دانش آموزان خود یا نیازهای بهداشتی و درمانی مواجه می شوند و از این نظر نهادهای حمایتی می توانند نقش پررنگی داشته باشند.

معاون قوه قضاییه به استفاده از'پابند الکترونیکی' به عنوان یکی از راهکارهای کاهش جمعیت کیفری زندانها در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: با بازنگری در قانون، اجرای بخشنامه های ابلاغی رییس قوه قضاییه و اعمال مجازاتهای جایگزین می توان جمعیت کیفری زندانها را بیش از پیش کاهش داد.

وی کمبود اعتبارات، نیروی انسانی و فضاهای فیزیکی را از مشکلات زندانهای کشور عنوان کرد و گفت: از دو سه سال گذشته در بحث حمایت از زندانیان بعد از آزادی، بحث اشتغال آنها مورد توجه قرار گرفت اما بدلیل کمبودهای اعتباری نتوانسیتم اشتغال مولد را در زندانها ایجاد کنیم.

جهانگیر اظهار کرد: هم اینک 10تا 20 درصد از زندانیان افراد شاغل مولد هستند و به ازای کاری که در زندان می کنند، درآمد دارند.

وی حرفه آموزی در زندان را یکی از برنامه های حمایتی به منظور اشتغال زندانیان عنوان کرد و گفت: هم اینک یکصد رشته حرفه آموزی در زندان برقرار است.

وی گفت: بخش زیادی از کسانی که در زندان بسر می برند جزو محرومان جامعه هستند که مشکلات مالی و معیشتی باعث شده است درگیر آسیب، ناهنجاری و بزه شوند که با حمایت از آنها، امکان بازگشت مجددشان به زندان نیز کاسته می شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای حرفه آموزی و اشتغال زندانیان کشور را بین 50 تا 100میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان زندانهای و اقدامات تامینی کشور به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرده است.

در این آیین از زحمات علی نظری مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان چهارمحال و بختیاری تقدیر و سیدعبدالرحمان توفیقیان از سوی رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی کشور بعنوان مدیرکل زندانهای چهارمحال و بختیاری منصوب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین