کد خبر: ۲۹۸۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
هادی معتمدی، آسیب‌شناس در گفت‌‌‌وگو با آفتاب مطرح کرد:

هشدار نسبت به شکاف نسلی و کمبود محبت در بنیان خانواده

کاهش تعامل در خانواده‌ها به عوامل گوناگونی برمی‌گردد. افزایش هزینه‌ها در شرایط نابه‌سامان اقتصادی سبب می‌شود افراد دو یه سه شیفت کار کنند. از سویی افزایش تکنولوژی‌های روز بخشی از نیاز به گفتگو را در آدم‌ها مرتفع می‌کند. تمامی این شرایط سبب دور شدن آدم‌ها از یکدیگر می‌شود و نتوانند با هم حرف بزنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی-هاتف جلیل‌زاده: دکتر هادی معتمدی، آسیب‌شناس مسایل اجتماعی، افزایش شکاف نسلی و گرفتار شدن در دام آسیب‌های زودرس را تبعات عدم گفتگو و تعامل خانواده‌ها با یکدیگر دانست. اخیرا رئیس انجمن مددکاری ایران اعلام کرده است که میانگین گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی به ده دقیقه رسیده است و نسبت به کمبود محبت در بنیان خانواده هشدار داده است.

دکتر هادی معتمد آسیب‌شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار آفتاب به تبعات این اتفاق اشاره کرد و گفت: زمانی که تعاملات بین فردی کاهش می‌یابد شکاف‌های بین‌نسلی افزایش پیدا می‌کند. بچه‌ها در این شرایط تلاش می‌کنند از تجربیات افراد خارج از نهاد خانواده استفاده کنند که این امر قطعا آسیب‌زا و مضر خواهد بود.

وی ادامه داد: بچه‌های این خانواده‌ها به طور معمول به افت تحصیلی شدید‌، اعتیاد و روابط زودهنگام با جنس مخالف دچار می‌شوند. تبعاتی که در دایره بزرگتر بی‌علاقگی به ‌ازدواج را به همراه می‌آورد. در نهایت چنین افرادی در خود مانده شده و از وظایف اجتماعی خود باز می‌مانند.

 دکتر معتمدی تاکید کرد: کاهش  تعامل در خانواده‌ها به عوامل گوناگونی برمی‌گردد. افزایش هزینه‌ها در شرایط نابه‌سامان اقتصادی سبب می‌شود افراد دو یه سه شیفت کار کنند. از سویی افزایش تکنولوژی‌های روز بخشی از نیاز به گفتگو را در آدم‌ها مرتفع می‌کند. تمامی این شرایط سبب دور شدن آدم‌ها از یکدیگر می‌شود و نتوانند با هم حرف بزنند.

 این آسیب شناس  نهاد آموزش و پرورش را در کاهش این آسیب موثر دانسته و افزود: من فکر می‌کنم نهاد آموزش وپرورش می‌تواند در رفع این آسیب اقدامات جدی داشته باشد. ما می‌توانیم با آموزش مهارت‌های زندگی در کنار دروس کلاسی دانش‌آموزان را با نحوه تعامل با افراد آشنا کنیم. باید ساعات مجزا برای آموزش مهارت‌های زندگی که تعامل و گفتگو یکی از آنهاست، در نظر گرفت.  باید آدم‌ها را سنین پایین‌تر با این مهارت آشنا کنیم زیرا عواقب نداشتن این مهارت برای جامعه ما سنگین خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین