آفتابنیوز : تهیهکننده فیلم «من دیگو مارادونا هستم» در جدیدترین اظهاراتش دربارهی پایینآمدن زودهنگام این فیلم از پرده نمایش گفت: گویا قرار بود این فیلم آسیب ببیند، نه اینکه اکران موفقیتآمیزی داشته باشد.
به گزارش ایسنا، فیلم «من دیگو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی از 9 اردیبهشتماه اکران خود را آغاز کرده و تا امروز (سهشنبه، پنجم خردادماه) کمتر از چهار هفته در سینماهای کشور نمایش داشته است که بنا به اعلام شورای صنفی نمایش به علت افت کف فروش از چهارشنبه جای خود را به فیلم دیگری خواهد داد.
جواد نوروزبیگی پایینآمدن زودهنگام این فیلم از پرده نمایش را خلاف قرارداد شورای صنفی نمایش دانست و گفت: طبق این قرارداد حداقل مدت اکران فیلم چهار هفته بوده اما هنوز این مدت سپری نشده است و بنابراین به نظر میرسد که این کار غیرقانونی بوده باشد.
نوروزبیگی افزود: از این فیلم در جشنواره استقبال شد و کسانی که فیلم را دیدند، راضی از سینما بیرون آمدند و در مجموع لازمههای یک اکران موفق را داشت. از طرفی نقدها و بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم و فیلمی نبود که با آن اینطور رفتار شود.
تهیهکننده «من دیگو مارادونا هستم» اظهار کرد: به نظر من قرار است این فیلم آسیب ببیند و با عدم موفقیت روبرو شود نه اینکه اکران شود.
نوروزبیگی در پاسخ به این سوال که قصد پیگیری قانونی این ماجرا را دارد یا نه، گفت: من تابع قوانین هستم و اگر پایین آمدن فیلم از پرده غیرقانونی بوده باشد، حتما از طرف شورای صنفی نمایش و آقای داودی پیگیری خواهم کرد شاید آنها قوانینی در رابطه با این موضوع داشته باشند.
او با اشاره به اینکه در هفته اول اکران نیز چند سینمای نمایشدهنده فیلم به دلیل برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم فجر نمایش این فیلم را با تأخیر آغاز کردند، گفت: این فیلم حتی تبلیغات مناسبی هم نداشت و در مجموع در طول یک ماه، کمتر از 10 مورد تیزر و زیرنویس از تلویزیون پخش شد و از سویی به خاطر همزمانی با طرح «نگارخانهای به وسعت یک شهر» شانس تبلیغات محیطی را هم به مدت 10 روز از دست داد.
نوروزبیگی که پخشکنندگی فیلم «من دیگو مارادونا هستم» را نیز خود بر عهده دارد در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود یک پخشکننده تخصصی این کار را بر عهده میگرفت، گفت: برخی علیه من مصاحبه میکنند و میگویند که نوروزبیگی قدرت تولید است و نفوذ دارد. اگر اینطور است پس حتما میتوانم پخش فیلمم را هم با اتکا به همین نفوذ انجام دهم و نباید مشکلی از این بابت بوجود میآمد، اما وقتی از همان هفته اول، تبلیغات منفی علیه فیلم شکل بگیرد و بگویند که فروش نخواهند داشت به هر حال این حرفها تأثیر خود را بر فروش فیلم خواهد گذاشت.
جواد نوروزبیگی در پایان با توجه به تغییر تعداد سرگروههای سینمایی از پنج سرگروه در سال 93 به هفت گروه در سال 94 این پرسش را مطرح کرد که باید دید این افزایش تعداد سرگروهها و کف فروشی که برای فیلمها در نظر گرفته شده طبق یک کار کارشناسی بوده است یا خیر؟!
نوروزبیگی در خصوص ارائه فیلم «من دیگو مارادونا هستم» در شبکه نمایش خانگی نیز گفت: از هم اکنون برای این کار مذاکراتی را انجام میدهیم اما زمان دقیق و نحوه ارائه هنوز مشخص نیست.