کد خبر: ۳۰۰۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

مردی که آپاندیس‌ خودش را عمل کرد/تصاویر

"لئونید روگوزوف،‌" جراح روس در سفری به قطب جنوب آپاندیس خودش را عمل کرد.
آفتاب‌‌نیوز : "لئونید روگوزوف،‌" جراح روس در سفری به قطب جنوب آپاندیس خودش را عمل کرد.
به گزارش بی‌بی‌سی؛ "لئونید روگوزوف" یک جراح روس و البته مردی ماجراجو بود که در سفری به قطب جنوب ناگهان بیمار شدو باید عمل می‌شد. اما تنها پزشک گروه خودش بود. لئونید آن موقع بیست‌ و هفت ساله بود. زمستان قطب جنوب تازه آغاز شده بود. کمی احساس ضعف و خستگی داشت، بعد حالت تهوع شروع شد، و کمی بعد دردی شدید در سمت راست پهلویش حس کرد.

مردی که آپاندیس‌ خودش را عمل کرد+ تصاویر

پسرش ولادیسلاو ماجرا را این‌طور تعریف می‌کند: "چون خودش جراح بود، بلافاصله فهمید مشکل آپاندیس است. بارها نمونه‌اش را دیده و عمل کرده بود. در دنیای متمدن، با امکانات دنیای مدرن، عمل ساده‌ای بود. اما آن‌جا که خبری از این تجهیزات نبود، فقط یخ بود و سرما."

روگوزوف جزو ششمین گروه اکتشافی شوروی سابق بود که به قطب جنوب می‌رفتند – تیمی دوازده نفره که مأموریت‌شان ساختن پایگاهی جدید در واحه شیرماخر بود.

مردی که آپاندیس‌ خودش را عمل کرد+ تصاویر

اواسط فوریه ۱۹۶۱ ایستگاه نووولازاروسکایا آماده بهره‌برداری شد. باید ماه‌های زمستان را همان‌ جا پشت سر می‌گذاشتند و بعد برمی‌گشتند. اما اواخر آوریل وضع روگوزوف وخیم شد. جانش در خطر بود و امیدی به کمک نبود. سفر از روسیه تا قطب جنوب ۳۶ روز از راه دریا طول می‌کشید. از آن مهم‌تر این‌که کشتی تا سال بعد نمی‌آمد. پرواز هم در آن باد و بوران شدنی نبود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،دست‌آخر روگوزوف تصمیمش را گرفت: به‌ جای این‌که در انتظار مرگ بنشیند، خودش آپاندیس خودش را عمل کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین