کد خبر: ۳۰۰۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵

65 درصد بیماری‌های پوستی با منشا روانی مربوط به زنان است

بر طبق بررسی‌های اخیر حدود 60 تا 65 درصد بیماری‌های پوستی با منشا روانی، مربوط به زنان و حدود 35 تا 40 درصد موارد این بیماری‌های مربوط به مردان است.
آفتاب‌‌نیوز :
سپهر کامیاب متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: پوست و ذهن انسان به صورت‌های گوناگون با هم تعامل دارند و اختلال و ایجاد ناراحتی در یکی از آنها، دیگری را نیز دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان به اینکه در  بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که بروز اختلال و بیماری پوستی با منشا روانی است، تصریح کرد: در اینگونه عارضه هیچ گونه اختلال اولیه پوستی، عصبی و طبی وجود ندارد و بیماری به طور مستقیم با مشکلات روحی و روانی در ارتباط است.

کامیاب تاکید کرد: بر طبق بررسی‌های اخیر حدود 60 تا 65 درصد از بیماری‌های پوستی با منشا روانی ، مربوط به زنان و حدود 35 تا 40 درصد موارد این بیماری‌ها مربوط به مردان است.

وی یادآور شد: اختلاف آمار بین تعداد مبتلایان به بیماری‌های پوستی با منشا روانی و مردان و زنان، در سنین سالمندی نمود بیشتری دارد.

کامیاب خاطر نشان کرد: در بین زنان و مردان جوان در خصوص آمار ابتلا به بیماری‌ها و عارضه‌های پوستی با منشا روانی، اختلاف چندان زیادی وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین