کد خبر: ۳۰۱۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

کمپانی آلمانی اثر ارکستر سمفونیک تهران را پذیرفت

درپی ضبط سمفونی 9 دوژاک توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری و ارسال آن به موسسه‌ی «ناکسوس» گقته می‌شود که راه برای حضور آهنگسازان ایرانی در عرصه‌ی بین‌المللی باز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
درپی تقاضای علی رهبری برای حضور قطعات آهنگسازان ایرانی در بازار بین‌المللی، او نامه‌ای به «کلاوس هایمان» رییس موسسه‌ی «ناکسوس» (یکی از بزرگ‌ترین ‌شرکت‌های پخش‌ موسیقی در آلمان) فرستاد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، با توجه به شروطی که از طرف این موسسه گذاشته شد، علی رهبری با همت نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران به مدت سه روز سمفونی شماره 9 دوژاک را ضبط و آن را برای قضاوت به این شرکت ارسال کرد. این در حالی است که روز گذشته، 10 ساعت پس از ارسال موسیقی ضبط شده، نامه‌ی قبولی سمفونی 9 دوژاک از طرف موسسه‌ی ناکسوس دریافت شد.

طبق اعلام بنیاد رودکی، با توجه به شرایطی که شرکت ناکسوس مبنی بر ارکستر درجه یک، سالن آکوستیک و صدابرداری خوب برای ارکستر سمفونیک تهران گذاشته بود، این ارکستر در سه روز ضبط، شرایط استاندارد مورد نظر را فراهم کرد که همین امر موجب تأیید مسوولان موسسه مبنی بر ضبط قطعات آهنگسازان ایرانی در ارکستر سمفونیک تهران شد.

اکنون ناکسوس این امکان را داده است تا فهرستی بین 10 تا 12 آلبوم از آهنگسازان ایرانی برای چند سال آینده به‌منظور تبلیغات بزرگ بین‌المللی ارسال شود و سالانه بین 3 تا 4 آلبوم توسط این موسسه از آهنگسازان ایرانی منتشر خواهد شد.

از هفته‌ی آینده یک هیئت انتخاب بی‌طرف، لیست آهنگسازان ایرانی را تهیه و به‌صورت قرعه‌کشی شماره‌گذاری می‌کند تا در آینده‌ی نزدیک، ضبط قطعات آغاز شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین