کد خبر: ۳۰۱۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

سید‌حسن خمینی به برزیل رفت

حجت الاسلام سیدحسن خمینی که به برزیل سفر کرده است ضمن حضور در مسجد محمد رسول‌الله(ص) سائوپولو در جمع نمازگزاران این مسجد، پیام انقلاب اسلامی را نفی ظلم و ظلم پذیری عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی که به برزیل سفر کرده است با حضور در مسجد محمد رسول الله(ص) سائوپائولو با علمای اهل تسنن، نمایندگان مسیحیان و کلیسای ارتدوکس و همچنین شیعیان مقیم این کشور دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور شیعیان و ایرانیان برگزار شد، وی با تاکید بر اینکه انقلاب ایران سه پیام در سه عرصه داخلی، منطقه ای و جهانی دارد به پیام جهانی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیام انقلاب امام در عرصه جهانی نفی ظلم و رد ظلم پذیری است؛ اینکه ظلم نکنیم و ظلم را نپذیریم.

سیدحسن خمینی با اشاره به ایده جمهوری اسلامی در حل مشکلات داخلی و جهانی گفت: راه حل همه مشکلات بازگشت به مردم است؛ حتی در مسأله اراضی اشغال شده فلسطین راهبرد جمهوری اسلامی ایران که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، راهبردی کاملا صلح طلبانه و مطابق با معیارهای عقل پسند و مردمسالاری است و آن برگزاری رفراندوم سراسری با حضور تمام اقوام و مذاهب فلسطینی است که البته نتیجه ای جز حذف اشغالگران را در بر نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظیفه شیعیان در اقصی نقاط جهان اشاره کرد و گفت: در روزگاری که خشونت هایی به اسم دین خبر اول رسانه های دنیاست ما وظیفه داریم که دین حقیقی که سرشار از دوستی و انسانیت و عقلانیت است را به دنیا بشناسانیم. امروز وظیفه ی ما بسیار سنگین است و باید مرز روشنی میان خشونت های سبعانه امثال داعش و انسانیت اسلامی ترسیم کنیم.

تولیت آستان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود از تلاش های آقای قانع زاده سفیر جمهوری اسلامی در برزیل تشکر کرد.

به گزارش فارس، پیش از سخنان وی حجت الاسلام و المسلمین بلال وهبی امام جماعت مسجد محمد رسول الله(ص) و رومانو داوود نماینده کلیسای ارتودوکس به ایراد سخنرانی پرداختند و امام خمینی را رهبر بزرگ قرن برشمردند که حرکت و انقلابش محدود به ایرانیان و شیعیان و حتی مسلمانان نبود و تاثیر شگرفی در روحیه مذهبی و انسانی ملتها گذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین