کد خبر: ۳۰۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

گوگل راز عمر جاویدان را برملا کرد

در یک نمونه بارز از این رخداد‌ها، ری کرزویل (Ray Kurzweil) که یکی از مدیران گوگل است مدعی شد که انسان‌ها تا دهه 2030 میلادی و به واسطه صنایع روباتیک می‌توانند به عمر جاویدان دست پیدا کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از مدیران گوگل به نام ری کرزویل (Ray Kurzweil) معتقد است که تا سال 2030، انسان‌ها به مرحله‌ای از پیشرفت خواهند رسید که با تلفیق بدن خود با روبات‌ها به عمر جاویدان دست پیدا خواهند کرد.

در حالی که نظر سطح عمومی جامعه نسبت به آینده صنایع روباتیک با ترس همراه است، در سطوح بالاتر و در میان نخبگان شاهد ارائه تئوری‌های بسیار عجیبی هستیم که در برخی از موارد دقیقا متضاد کلمه ترس را برای ما تفسیر می‌کنند. در یک نمونه بارز از این رخداد‌ها، ری کرزویل (Ray Kurzweil) که یکی از مدیران گوگل است مدعی شد که انسان‌ها تا دهه 2030 میلادی و به واسطه صنایع روباتیک می‌توانند به عمر جاویدان دست پیدا کنند.

کرزویل معتقد است که انسان‌ها در این بازه زمانی کوتاه به فناوری‌هایی دست پیدا خواهند کرد که موجب خواهد شد تا آن‌ها به موجوداتی دورگه که ماهیتی مابین انسان و روبات دارند تبدیل شوند. او که در یک سمینار در ایالات متحده سخنرانی می‌کرد در این باره گفت که انسان‌ها به زودی به سطحی از هوش مصنوعی دست خواهند یافت که موجب می‌شود بتوانند از بدن روباتیک و تلفیقی از ذهن انسانی و روباتیک برای زندگی ابدی استفاده کنند.

این ساختار موجب خواهد شد تا ذهن انسان‌ها به نیرومندترین سطوح ممکن از انباره‌های اطلاعاتی و پردازشی ابری متصل شود. مهم‌ترین جمله کرزویل این بود :«ما جهت ارتقاء دادن سطح خود با روبات‌ها تلفیق خواهیم شد.» این ادعا شاید یکی از جدیدترین و جنجال‌ برانگیزترین موارد مطرح شده تا به امروز باشد ولی تاریخ ارائه شده برای آن کمی اغراق آمیز است زیرا بعید به نظر می‌رسد که در بازه زمانی کمتر از 20 سال، بشر به چنین سطحی از دانش دست پیدا کند. جالب اینجاست که در این آینده، گوگل نقش عمده‌ای را ایفا خواهد کرد و در حقیقت نقش رابط مغز انسانی-روباتیک یاد شده و سیستم‌های ابری را ایفا خواهد کرد.

منبع: جام جم کلیک 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین