کد خبر: ۳۰۱۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

خبر درگذشت مسعود بارزانی تکذیب شد

«محمدصدیق احمد جگرخون» جانشین نمایندگی اقلیم کردستان عراق در ایران، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا خبر درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :
«مسعود بارزانی» رییس اقلیم کردستان این کشور را تکذیب کرد.

وی اخبار شایع شده درباره درگذشت بارزانی در برخی رسانه های نامعتبر عربی را مغرضانه دانست که برای سرپوش گذاشتن به شکست های گروه تروریستی داعش در عراق صورت می گیرد.

«احسان هوشمند» پژوهشگر اقلیم کردستان عراق نیز در گفت وگو با ایرنا ضمن تکذیب این خبر گفت که گروه های تکفیری مانند داعش که در پی شکست های مکرر در عراق در ضعف مطلق بسر می برند و از اوضاع کنونی خود ناراضی و ناخوش هستند، با انتشار اینگونه شایعات، قصد دارند روحیه نیروهای خود را بالا ببرند. 

وی گفت: مسعود بارزانی از دوستان راهبردی تهران است که از زمان جنگ هشت ساله رژیم دیکتاتوری صدام علیه ایران و حتی سال های پس از صدام نیز به عنوان رییس اقلیم کردستان عراق فعالیت های چشمگیری داشته است.

وی افزود این رسانه ها که جایگاه مهمی در بین مردم ندارند، با انتشار اینگونه اخبار نادرست، به تشویش اذهان عمومی رو می آورند تا نیات ناپاک خود را پنهان کنند .

دیروز برخی پایگاه های خبری عربی شایعه ای را مبنی بر درگذشت مسعود بارزانی به علت سکته مغزی در یکی از بیمارستان های اربیل عراق، منتشر کردند.

مسعود بارزانی متولد 1946 رییس اقلیم کردستان عراق و رهبر حزب دمکرات کردستان این کشور است. او پسر «ملا مصطفی بارزانی» است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین