کد خبر: ۳۰۱۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

خبرهایی از تلویزیون و رادیو

آیا ادبیات می‌تواند منجر به عرفان شود؟ آیا واقعا رابطه معناداری بین عرفان و ادبیات وجود دارد؟ رادیو گفت و گو به دنبال طرح این چالش سخنانی از صاحبنظران این حوزه را برای شفاف‌تر شدن طرح مساله و نیز پرداختن به ابعاد مختلف آن پخش می‌کند و در این نوبت با گزینش سخنان الهی قمشه‌ای در این باب مطالبی را ارائه می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : در این سخنرانی به موضوعاتی مانند سه ارزش در ادبیات مغرب زمین، فلسفه و عرفان در ادبیات ایران و جهان، معنای جوهری ادبیات و نقش آن در ایجاد یقین، معماری ذکر و غفلت در ادبیات، ارتباط ادبیات جهان با نفس اماره، وحی و نفس مطمئنه و دیگر موضوعات مرتبط پرداخته شده است.

به گزارش ایسنا، علاقه مندان به مباحث عرفان و ادبیات می توانند این برنامه را روز سه شنبه 19 خرداد ماه ساعت 23 از رادیو گفتوگو و روی موج اف ام ردیف103/5مگا هرتز دریافت کنند.

*** پروتکل الحاقی و روند مذاکرات هسته‌ای

موضوع پذیرش پروتکل الحاقی آژانس بین المللی انرژی هسته ای و روند فعلی مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر بررسی می شود.

موضوع پروتکل الحاقی و روند مذاکرات هسته‌ای در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر بررسی می‌شود. در این برنامه ناصر هادیان و فواد ایزدی، دو تن از استادان دانشگاه دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنند.

برنامه "تیتر امشب" ساعت 22:15 از شبکه خبر پخش می شود.

*** رادیو جوان

«نسیم سحر» عنوان ویژه‌برنامه اذان‌گاهی سحرهای ماه مبارک رمضان رادیو جوان است.

این برنامه کاری از گروه جوان و اندیشه است که هر روز از ساعت سه‌ونیم تا چهارنیم بامداد به طور زنده پخش می‌شود.

اکرام ایتام، پیروی از سجایای اخلاقی، پیروی از سیره ائمه، صله رحم، تاثیر قرآن در زندگی و... برخی از موضوع‌های این برنامه است که صحبت‌های کارشناس مذهبی کامل کننده این موضوعات خواهد بود.

نویسندگی این برنامه بر عهده سهیلا خدادادی و زینت صالحپور است. کارشناسان برنامه حجه‌الاسلام کیفی بجستانی، حجه‌الاسلام رضا شاه‌محمدی و جواد سرکارپور هستند.

طاهره خضرایی گوینده و زهرا عبدالله‌زاده تهیه‌کننده برنامه است که هر دو از پیشکسوتان رادیو جوان هستند.

*** رادیو نمایش

نمایش رادیویی "آینه و گنبد" بر گرفته از گلستان شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی که در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است از فردا ، بیستم خرداد ماه ، به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

بابک صفی خانی، نویسنده و تهیه کننده این نمایش رادیویی ضمن اعلام این خبر گفت: آنچه که در گلستان آمده بسیار مختصر است ولی به واسطه ی تغییراتی که در آن داده ام به اصطلاح آن را دراماتیزه کرده ام.

وی درباره داستان "آینه و گنبد" گفت: داستان این نمایش رادیویی درباره ی گروهی دزد گردنه گیر است که عرصه را چنان بر مردم تنگ کردند که پادشاه ، وزیر خود را مأمور کرد تا به غائله ی آنان پایان دهد اما وزیر و داروغه هر چه تلاش می کردند، نمی توانستند مخفیگاه آنها را پیدا کنند و در این بین ماجراهایی اتفاق می افتد که شنیدنی است.

صفی خانی تأکید کرد: این داستان پتانسیل خوبی داشت، به عبارتی در دل قصه زمینه برای ساختن یک نمایش خوب رادیویی مهیا بود و نیازی نبود که در آن تغییرات خاصی داده شود ، فقط چیزهایی به آن اضافه کرده ام که قابلیت اجرای نمایش رادیویی را داشته باشد.

این نویسنده در پایان گفت: از آنجا که حکایت های گلستان ، جنبه های آموزنده ی بسیاری دارد می تواند دستاویزی برای یک نمایش رادیویی خوب و جذاب شود.

نمایش رادیویی " آینه و گنبد" به کارگردانی حمید منوچهری و با هنرمندی : مهرداد عشقیان، احمد گنجی، محمد آقا محمدی، امیر منوچهری، فریدون محرابی، محمد یگانه ، فریبا متخصص، مریم جلینی، احمد شمس آصف، سعید سلطانی، بهادر ابراهیمی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است.

این نمایش به گویندگی بهروز رضوی، صدابرداری: رضا طاهری و افکتور : محمدرضا قبادی فر از بیستم خرداد ماه ساعت 17:00 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

*** خبرهایی از شبکه چهار

- فیلم سینمایی «سفر» جمعه ساعت 20:30 روی آنتن سینما 4 با تحلیل می رود.

این سینمایی را مایکل وینتر باتم برای سینمای انگلستان کارگردانی کرده است و راب بریدان و استیو کوگان در سال 2010 در آن ایفای نقش کرده اند.

در داستان فیلم آمده است: استیو کوگان از طرف یک مجله ماموریت دارد در یک سفر چند روزه بهترین رستورانهای کشور را معرفی کند و ... .

- سینمایی«ماجراجویی بزرگ پی وی» در قالب برنامه "طنز پیشگان" پنجشنبه 21 خرداد ساعت 21 با هنرنمایی پل روبنس، الیزابت دیلی، مارک هالتون، دایانا سالینگر و جود اومن روی آنتن می رود.

برنامه طنز پیشگان با بررسی کارنامه تیم برتون، کارگردان و تهیه کننده مطرح آمریکایی نخستین فیلم بلند این هنرمند را به نمایش می‌گذارد.

"ماجراجویی بزرگ پی وی" محصول سال 1985، اولین فیلم بلندی است که تیم برتون موفق به ساخت آن شده است. وی از مولفان مدرن سینمای کمدی فانتزی است که جزء گروه کارگردانان رویا پرداز و رویا ساز محسوب می شود.

این فیلم داستان کودکی را در قالب یک مرد بیان می کند. قهرمان قصه پی وی هرمن نام دارد که در جستجوی دوچرخه گمشده اش به همه جا می رود. برتون از جمله فیلم سازانی بود که به دلیل نبوغ خاصش به سرعت پیشرفت کرد و خود را در جرگه فیلم سازان مهم و قابل تامل هالیوود قرار داد. "ماجراجویی بزرگ پی وی" به طور کامل امضای برتون را در خود دارد و اثری سور رئال محسوب می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین