کد خبر: ۳۰۱۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

۶ غذای فوق‌العاده برای مقابله با کم‌خونی

آنمی یا اختلال خونی که به معنای افت شدید میزان گلبول قرمز بدن لازم برای کارکرد صحیح و سالم است بیش از همه در کمین زنان و کسانی است که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.اما خبر خوب برای این دسته از افراد این است که می‌توان با مدیریت غذایی خوب به تخفیف این بیماری کمک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 natural news در گزارش اخیر خود از غذاهایی نام برده است که نقش مؤثری در افزایش گلبول قرمز خون و ارتقای کیفیت زندگی دارند: 

چغندر: به دلیل وجود آهن زیاد در چغندر، لبو می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای افرادی باشد که از آنمی از نوع فقر آهن رنج می‌برند. چغندر همچنین بدن را پاکسازی می‌کند و در جذب اکسیژن و بنابراین کمک به افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون مؤثر است. مواد مغذی مانند فیبر، پتاسیم، سولفور و ویتامین‌های مختلف از جمله دیگر مواد موجود در چغندر است. 

اسفناج: این سبزی و دیگر سبزی‌های برگ دار نیز سرشار از آهن و ویتامین ب6 و فولیک اسید است که به افزایش میزان انرژی بدن و از بین بردن خستگی و کسالتی که معمولاً با آنمی همراه است کمک می‌کند. مصرف نصف فنجان اسفناج حدود 35 درصد از نیاز روزانه آهن بدن را تأمین می‌کند و می‌توان به آسانی آن را به سوپ یا سالاد یا حتی عصاره‌ها افزود. 

انار: این میوه پر از مواد معدنی است سرشار از مقادیر بالایی کلسیم، منیزیم و نیز آهن  است اما این واقعیت که ویتایمن C بالایی دارد آن را به گزینه بهتری در درمان آنمی تبدیل می‌کند چرا که ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند و تعداد گبول‌های قرمز خون و هموگلوبین را افزایش می‌دهد. 

دانه کنجد: این دانه‌ها سهم مهمی در درمان آنمی از راه غذا دارند چرا که سرشار از آهن هستند به طوری که مصرف چهار فنجان کنجد حدود یک سوم میزان روزانه آهن بدن را تأمین می‌کند. می‌توان به آسانی از کنجد در سالاد، غذاهای چینی سرخ کرده و غذاهای دیگر برای افزایش میزان آهن آن استفاده کنید. 

خرما: نه تنها سرشار از آهن است بلکه مانند انار دارای ویتامین C بالایی است که به جذب بهتر و آسان‌تر آهن در بدن و ساخت گلبول قرمز خون و هموگلوبین کمک می‌کند. 

موز: علاوه بر آهن، منیزیم موجود در موز لازمه تولید هموگلوبین در بدن است. همچنین آزادسازی آنزیم‌های ضروری برای ایجاد گلبول‌های قرمز خون را سرعت می‌بخشد. 

منبع: سلامانه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین