کد خبر: ۳۰۱۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

نتانیاهو: من مزاحم مهمانی هسته‌ای با ایران نیستم

بنیامین نتانیاهو می‌گوید او تنها مخالف توافق اتمی با ایران در منطقه نیست. نخست‌‌وزیر اسرائیل می‌گوید کشورهای عرب منطقه نیز در این موضوع با او هم‌عقیده‌اند که توافق مانع دستیابی ایران به بمب اتمی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیامین نتانیاهو٬ نخست‌وزیر اسرائیل٬ سه‌شنبه  گفت رهبران جهان عرب بر سر این موضوع که توافق اتمی با تهران مانع دست‌یابی ایران به بمب اتم نخواهد شد با او موافق‌اند.

به گزارش آسوشیتد‌پرس٬ نتانیاهو که در کنفرانس سالانه "هرتزلیا" در تل‌آویو سخنرانی می‌کرد٬ تاکید کرد: «من اغلب به عنوان کسی که می‌خواهد مهمانی اتمی را به هم بریزد و مزاحم مهمانی باشد به تصویر کشیده می‌شوم٬ اما من با همسایگان‌مان بیش از آن‌چه فکرش را بکنید در ارتباط هستم و می‌خواهم به شما بگویم که هیچ کسی در این منطقه باور نمی‌کند که توافق اتمی راه ایران را برای دستیابی به بمب مسدود خواهد کرد.»

نتانیاهو از آن‌دسته از کشورهای عرب که با آن‌ها در ارتباط است نام نبرد. بیش‌تر کشورهای منطقه رسمأ با اسرائیل ارتباط ندارند. او ادامه داد "توافقی که هیچ کشوری از منطقه بجز ایران بر سر میز مذاکره‌ی آن حاضر نیست هیچ ارزشی ندارد."

نتانیاهو هشدار داد که توافق به رقابت هسته‌ای شدن در منطقه خواهد انجامید که دیگر کشورها نیز از هراس ایران به اتمی شدن روی خواهند آورد. او مدعی شد: رفع تحریم‌ها علیه ایران به رفاه این کشور در داخل و ادامه سیاست‌های تخاصم‌جویانه آن در خارج منجر خواهد شد. 

بنیامین نتانیاهو در حالی در آستانه مهلت نهایی توافق جامع اتمی بار دیگر موضع مخالف خود را اعلام کرد که ژنرال مارتین دمپسی٬ فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا٬ نیز روز سه‌شنبه در اسرائیل گفت در صورت دستیابی به توافق نهایی اتمی٬ ایران احتمالاً از منابع تازه‌یافته برای مقاصد نظامی و عملیاتی بهره خواهد گرفت. البته دمپسی چشم‌انداز بلندمدت را در صورتی که ایران قدرتی اتمی نشود٬ "بسیار بهتر" خواند. 

به گزارش رویترز٬ دمپسی در این دیدار بار دیگر به اسرائیل اطمینان داد که واشنگتن با توافق یا بدون آن٬ خطرات مرتبط با ایران را خواهد کاست.

به گزارش دویچه وله، دمپسی که در جمع کوچکی از خبرنگاران در قدس صحبت می‌کرد گفت: «اگر توافق حاصل شود٬ هنوز جای کار است. اگر توافق حاصل نشود٬ باز هم جای کار است و فکر می‌کنم ما در ارتش آمریکا و اسرائیل٬ اعتماد و اطمینان کافی در یکدیگر ایجاد کرده‌ایم٬ که آماده کار با یکدیگر باشیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین