کد خبر: ۳۰۲۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸

پارازیت‌ها تاثیری در ایجاد سرطان ندارد/ افزایش سرطان‌های خونی

رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت: پارازیت‌ها هیچ تاثیری در ایجاد سرطان ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمداسماعیل اکبری در نخستین کنگره سرطان، افزود: بیش از 20 سال است که روی این موضوع کار می‌کنیم و می‌توان به قطع گفت که الکترومگنتیک ، اختلالات روانی و سلولی ایجاد می‌کند اما به طور کلی در ایجاد سرطان نقشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه استعمال دخانیات و آب و هوای آلوده از موارد موثر در رشد سرطان است، گفت: مبتلایان به سرطان در ایران حدود یک پنجم کشورهای غربی هستند، اما متاسفانه از نظر روند رشد این بیماری دارای جایگاه نخست هستیم.

سرطان معده، کشنده‌ترین سرطان در کشور
رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران با بیان اینکه کشنده‌ترین سرطان در کشور سرطان معده است، اضافه کرد: سرطان پستان اولین سرطان شایع بین بانوان بوده و هر ساله 10 هزار بیمار جدید به تعداد مبتلایان اضافه می‌شود؛ خراسان از جمله مناطق شایع سرطان معده و مری به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سرطان شایع در مردان، معده است، تصریح کرد: شهرهای صنعتی دارای آمار بالایی در سرطان هستند اما خراسان همواره به عنوان محور سرطان‌های گوارشی مطرح است.

اکبری با اشاره به تاثیر رفتارهای معنوی در کنترل سرطان، گفت: بزرگترین مرکز «معنویت درمانی سرطان» ایجاد شده که در پیشگیری و درمان سرطان موثر بوده و نشان داده که رفتارهای معنوی توان تغییر بیان ژنی را دارد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران خاطرنشان کرد: سرطان معده یکی از کشنده‌ترین سرطان‌ها بوده اما اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود قابل درمان است؛ حذف نمک، عدم مصرف چربی حیوانی مانده که شامل فست‌فودها می‌شود، رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم استعمال دخانیات از جمله مواردی است که رعایت آن‌ها 60 درصد احتمال ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تریاک ریزفاکتور سرطان است، ادامه داد: این ماده بیش از دیگر مواد دخانی در بروز سرطان تاثیر دارد.

اکبری اضافه کرد: سرطان چهارمین بار بیماری را در کشور دارد و گران‌ترین هزینه‌ها مربوط به این بیماری است، هزینه درمان هر بیمار مبتلا به سرطان 20 میلیون تومان است.

افزایش سرطان‌های خونی در جنوب کشور
به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: متوجه افزایش سرطان‌های خونی در جنوب کشور شده‌ایم که این موضوع پس از حمله آمریکایی‌ها به خلیج‌فارس بسیار بیشتر شده و تقریبا در حال اثبات این موضوع هستیم که استفاده آمریکا از رادیواکتیو در بمب‌هایش بر این موضوع تاثیر داشته که وضعیت درعراق و کویت در این زمینه بدتر است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین