کد خبر: ۳۰۲۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

وزیر دادگستری: پرونده حادثه مشهد سریعا منجر به حکم می‌شود

وزیر دادگستری گفت: همچنین یک نوع مجازات عمومی مربوط به بی احتیاطی و بی انضباطی در اداره هتل و سمپاشی ها در نظر گرفته می شود که حتما دادگاه این موضوع را بررسی خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر دادگستری گفت: برای حادثه یکی از هتل های مشهد مقدس که منجر به فوت چند زائر و مصدوم شدن بیش از 30 نفر شد، پرونده تشکیل شده است و این پرونده سریعا منجر به حکم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی افزود: با توجه به تشکیل پرونده در این زمینه، در رسیدگی به این پرونده نیز تسریع می شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین موضوعاتی که تشخیص دادند و اعلام هم شد متاسفانه بروز این حادثه ناشی از یک بی احتیاطی بوده است و هیچ تعمد و قصدی در کار نبوده است و سم مورد استفاده نیز سم حشرات موذی نبوده است.

پورمحمدی ادامه داد: در این زمینه پنج نفر از کارگزاران این هتل در مشهد دستگیر شدند و این هتل نیز اکنون توقیف شده است.

وی با بیان این که حکم صادر شده ، حکم دیه خواهد بود، خاطرنشان کرد: وقتی قتل عمدی نیست قطعا منجر به پرداخت دیه خواهد شد و به صاحبان دم و اولیای مقتولین نیز دیه پرداخت می شود.

پورمحمدی با اشاره به این که خوشبختانه بیش از 30 نفر افراد بستری شده در بیمارستان مشهد نیز ترخیص شده اند، افزود: همچنین به کسانی که در این زمینه بیمار شدند نیز علاوه بر کارهای درمانی که برای آنها انجام شده است، خسارت هایی پرداخت می شود.

وزیر دادگستری گفت: همچنین یک نوع مجازات عمومی مربوط به بی احتیاطی و بی انضباطی در اداره هتل و سمپاشی ها در نظر گرفته می شود که حتما دادگاه این موضوع را بررسی خواهد کرد.

براساس آمارها از مشهد مقدس، تعدادی از زائران عربستانی که در قالب تور سیاحتی زیارتی به مشهد سفر کرده بودند صبح یکشنبه هفته جاری در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به دلیل مسمومیت بستری شدند و زائران دچار مسمومیت شامل 14 بزرگسال و 19 کودک و نوجوان بودند که علایم احتمالی مسمومیت نظیر تهوع، سرگیجه، افت فشارخون و کاهش هوشیاری را داشتند.

به رغم تلاش کادر پزشکی 4 نفر از این زائران شامل یک کودک دوماهه، 5 ماهه، 8 ماهه و یک نوجوان 12 ساله جان خود را از دست دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین