آفتابنیوز : مسافران پرواز شماره 1055 هواپیمایی ماهان که قرار بود روز جمعه، 22 خرداد در ساعت 19 فرودگاه مهرآباد را ترک کند، بعد از حدود 2 ساعت و نیم معطلی و بدون هیچ توضیحی از سوی مسئولان پرواز متوجه شدند که باید هواپیما را ترک کنند. هواپیمای مذکور از نوع بوئینگ 747 است که قرار بود حدود 500 مسافر را به مقصد کرمان انتقال دهد.
به گزارش خرداد، در حالی بعد از تاخیری 2 ساعت و نیمه به مسافران هواپیما گفته شده که باید به ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد برگردند که در این مدت کاپیتان هواپیما حاضر به ارائه هیچ توضیحی نشده است. در جریان این تاخیر به دلیل ممانعت برخی از مسافران از ترک هواپیما، بین آنها و کادر پرواز درگیریهایی نیز ایجاد شده است. این در حالی است که مسئولان هواپیمایی ماهان هیچ قولی برای انجام مجدد این پرواز نیز به مسافران ندادهاند.
پیش از این مرسوم بود که در صورت لغو پروازها، هواپیماهای جایگزین کار انتقال مسافران را هرچند با تاخیر انجام میدادند. ضمن اینکه معمولا نیز از سوی ایرلاینها دلایل تاخیر و یا لغو پروازها توضیح داده میشد. حال در شرایطی که نمایندگان مجلس مشغول بررسی و تدوین آئیننامه حقوق مسافران در پروازهای هوایی هستند بهنظر میرسد موضوع عدم رعایت حقوق مسافران توسط ایرلاینها شکلی جدیتر و شدیدتر به خود گرفته است.
پرواز ما داشت سقوط می کرد .
اسم نمی برم کدوم ایرلاین بوده ولی دیگه تو ایران هواپیما سوار نمیشم چ.ن جونمو دوست دارم.....
بخواین هم اسم می برم کدوم ایرلاینه ..... وضع پروازها افتضاحه.