کد خبر: ۳۰۲۴۷۱
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
در دولت احمدی‌نژاد که ما نمی‌دانستیم فساد اتفاق افتاده است

نماینده مجلس: سخنان احمدی‌مقدم انتحاری بود، هجمه زیادی علیه او وجود دارد

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی که اسفند ماه سال گذشته با نامه رهبری از سمت خود برکنار شد هفته گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «امشب» خبر از تخلفات مالی قابل توجه در صندوق تعاون ناجا داد. او در اظهاراتی بی سابقه تاکید کرد که در دو سال پایانی دوران تصدی اش بر نیروی انتظامی متوجه این تخلفات شده و به موسسات متخلف زیر مجموعه صندوق تعاون ناجا در این خصوص تذکر داده که در صورت بازپرداخت تخلفات، این تخلفات به صورت حقوقی پیگیری نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- این اظهارات را می‌توان نشانی از گسترش فساد دانست که می‌توان آن را از سوی نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار داد. بر همین اساس خبرنگار آفتاب با احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت‌وگو کرده و نحوه رسیدگی به این مسئله را جویا شده است.

آیا کمیسیون امنیت ملی در نظر ندارد که پرونده‌ای برای رسیدگی به تخلفات اعلامی از سوی فرمانده سابق نیروی انتظامی در صندوق تعاون ناجا تشکیل دهد؟

به نظر من باید پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شود و از معاونین و روسای ناجا دعوت شود تا برای ارائه توضیح به کمیسیون امنیت ملی بیاند.

چرا احمدی‌مقدم چنین اظهاراتی را در صداوسیما مطرح کرده است؟

این اظهارات به صورت انتحاری مطرح شد و واکنشی بود چون هجمه بسیاری علیه احمدی‌مقدم وجود داشت؛ من شنیده‌ام که اقای احمدی‌مقدم سه یا چهار ماه به پایان دوره خدمتشان مانده بود که اشتری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی انتخاب شد. رهبری به صورت معمول در نامه‌هایشان از افراد به خاطر خدماتشان تشکر می‌کردند. اما این بار در نامه خبری از تشکر نبود و این نشان می‌داد که رهبری دلخور هستند. حضور احمدی‌مقدم در این برنامه تلوزیونی پاسخ به شایعاتی بود که در مورد او و فرزندش مطرح شده بود.

بیان این اظهارات نشان از گسترش تخلفات مالی، چگونه باید با گسترش فساد سازمان یافته مقابله کرد؟

متاسفانه قانون در کشور اجرا نمی‌شود؛ وقتی در کشور برخورد با فساد اقتصادی وجود ندارد، آرام آرام قانون دور زده می‌شود؛ وقتی قانون دور زده شد خیلی از افراد در قسمت‌های مختلف کشور در بخش‌های سیاسی و نظامی قضایی قانون را دور خواهند زد اما اگر از ابتدا برخورد قاطع صورت بگیرد، همه در برابر قانون تسلیم باشند و قوه قضائیه به پرونده‌های فساد اقتصادی شدید و سریع رسیدگی کند، این وقایع روی نخواهد داد. اگر قانون رعایت می‌شد و هرکسی جای خودش بود خیلی از مسائل حل می‌شود. در کشور ما معمولا بی‌قانونی، دور زدن قانون و ندانم‌کاری وجود دارد و یک فرد می‌تواند چند شغل داشته باشد این‌ها باعث می‌شود فساد شکل بگیرد.

به وجود آمدن این فضا چه تاثیری در افکار عمومی دارد؟

خدا نکند کشور در معرض این توهم قرار بگیرد که مردم فکر کنند مسوولان دچار مشکل هستند در این صورت اعتماد اجتماعی از بین می‌رود، وقتی اعتماد اجتماعی از بین برود، سرمایه اجتماعی از بین می‌رود، وقتی سرمایه اجتماعی از بین می‌رود سرمایه نظام از بین می‌رود. من از رسانه درخواست می‌کنم که برای مقابله با فساد دست به کار شوند وقتی ما از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ناامید می‌شویم باید چشم امیدمان به رسانه‌ها باشد. قوه قضائیه باید شدید، صریح و سریع برخورد کند، وقتی اینطور نباشد، رسانه‌ها باید وارد شوند. به عنوان مثال در غرب خط قرمز «فرار از پرداخت مالیات» است. معمولا رسانه‌ها به افشای فرار مالیاتی اقدام می‌کنند. آبروی افراد را به‌خاطر فساد می‌برند تا کسی به دنبال فساد نرود.

به نظر شما در ده سال گذشته اقدامات دولت دولت احمدی‌نژاد زمینه برای تعمیق فساد را فراهم نکرده است؟

نه نمی‌توانیم این را بگوییم. به دولت ربطی ندارد. دولت هاشمی که بدتر بود. دولت اقای خاتمی بدتر از آن. این مشکل سیستم است همه دولت‌ها باید خود را اصلاح کنند هر دولتی بی‌قانون‌تر باشد می‌توانید بگویید فساد در آن بیشتر است.

اما پرونده‌های بزرگ فساد اقتصادی در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده است...

در دولت احمدی‌نژاد که ما نمی‌دانستیم فساد اتفاق افتاده است. معمولا در دولت‌های بعدی فسادها افشا می‌شود. مثلا فساد دولت فعلی در دولت‌های بعدی خود را نشان خواهد داد. ما در دوره هاشمی و خاتمی کمتر به مسئله فساد توجه داشتیم چون فضای کشور باز نبود.

در دولت آقای خاتمی که فضای رسانه‌ها تغییر کرد و حتی پرونده‌های جنجالی مانند قتل‌های زنجیره‌ای مورد پیگیری قرار می‌گرفت..

فضای مطبوعات بازتر بود که در دولت احمدی‌نژاد کمی بسته‌تر شد احمدی‌نژاد گستره کاری که آغاز کرد وسیع بود لذا فسادها افزایش یافت. نمی‌خواهم دفاع کنم و نگاهم به آینده است وگرنه من مدافع هیچ دولتی نیستم.

آیا دستگیری مقامات ارشد کابینه دولت قبل خود نشان از فزونی گسترش سازمانی فساد در دولت نهم دهم ندارد؟

بله این هم بود؛ نمی‌گویم نبوده است. آقای رحیمی اعلام کرد که من از طریق آقای باهنر به 170نماینده بودجه دادم تا در انتخابات شرکت کنند اما آقای باهنر با سکوت این مسئله را برگزار کرد. خب ایشان باید در مورد چگونگی هزینه این میزان از پول توضیح دهد. رحیمی می‌گوید این مقدار پول دادم و باهنر سکوت می‌کند چرا سکوت می‌کند؟ چون حساسیت نسبت به این مسئله وجود ندارد. شما چرا فقط به آقای احمدی‌نژاد توجه می‌کنید چون الان کسی نیست از اقای احمدی‌نژاد دفاع کند. باید وضع موجود را ارزیابی کنیم. احمدی‌نژاد با توجه به وسعت کاری که شروع کرد فساد بیشتری در کابینه دارد. سیستم باید اصلاح شود چه کسی باید اصلاح کند؟ چشمان نظام. چشمان نظام چه کسانی هستند؟ ناظران. ناظران چه کسانی هستند؟ وزارت اطلاعات، دادگستری، قوه قضائیه و بالاتر از آن‌ها رسانه‌ها. 

پرونده‌های فساد در دولت قبلی و ورود قوه قضائیه به این پرونده‌ها نشان می‌دهد که دولت مهرورز فاسدترین دولت پس از انقلاب بوده است در غیر صورت دولت فعلی چه هدفی از افشای این پرونده‌ها دارد؟

بخشی از دولت فعلی بی‌علاقه نیست که دولت قبلی را کاملا مفسد نشان دهد و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی دو قطبی احمدی‌نژاد و روحانی ایجاد کند لذا دولت فعلی اتاق فکری دارد که دائما فسادها را افشا می‌کند و این به نفع جامعه است. قوه قضائیه باید چشم تیزبین داشته باشد. مبارزه با مردم عادی که مهم نیست مبارزه با آنها که رانت و قدرت دارند، آنها که در موقعیت مذهبی قرار می‌گیرند و در استان‌ها اعمال نفوذ دارند، مهم است. برای مبازره با فساد باید از بالا شروع کرد. افرادی که در قدرت دست دارند بیشتر در معرض فساد قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
23
238
در زمینه فساد دولت هاشمی بدتر بود دولت خاتمی بدتر از آن !!!!!!! فساد دولت فعلی هم در دوره بعد خود را نشان خواهد داد !!!!!!!!!!مثل اینکه این آقا از مریخ تشریف آوردند... یا فکر میکنند که مردم نمی فهمند داره آسمون ریسمون میبافه تا احمدی نژاد رو تبرئه کنه خدا به داد این کشور و این مردم برسه با این نمایند ها
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
در دولت های خاتمی و هاشمی هیچ گونه اختلاسی نبود و اگر بود پنهان نبود و اینقدر به دیگران توهین نکنید آنکه مجرم است خدا رسواش می کند الان هم داریم می بینیم چگونه دولتهای 9و10 یکی تشریف می برند زندان
منصف اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
11
218
بخشایش مدافع احمدی نژاد و جبهه پایداریست و میخواهد دزدیهای دولت 9و 10 را با اتهام زدن به دولتهای سازندگی و اصلاحات پنهان کند
اگر احمدی نزاد کوچکترین تخلف ریالی از دولت اصلاحات پیدا میکرد مطمینا انرا در همه منظومه ها مینوشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
101
13
در دولت احمدی‌نژاد که ما نمی‌دانستیم فساد اتفاق افتاده است. معمولا در دولت‌های بعدی فسادها افشا می‌شود. مثلا فساد دولت فعلی در دولت‌های بعدی خود را نشان خواهد داد. ما در دوره هاشمی و خاتمی کمتر به مسئله فساد توجه داشتیم چون فضای کشور باز نبود.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
17
198
دولت اصلاحات پاکترین دولت از نظر اقتصادی بود .
پاسخ ها
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
نه بابا پاک مثل چی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
بله. دقیقا با نفت 8 دلاری و تورم 16 درصدی کشور رو اداره کرد.
ولی دولت محمود با نفت 150 دلاری تورم رو به 60 درصد رسوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
21
34
"رهبری به صورت معمول در نامه‌هایشان از افراد به خاطر خدماتشان تشکر می‌کردند. اما این بار در نامه خبری از تشکر نبود و این نشان می‌داد که رهبری دلخور هستند"آقاي نماينده شما نامه ي رهبري به سردار اشتري رو مطالعه كرديد كه اين اظهار نظر ميكنيد!!!بخش پاياني نامه ي رهبري به سردار اشتري تشكر سردار احمدي مقدم ه"
"از تلاشهای بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی آن نیرو، تشکر و قدردانی می‌نمایم".
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
25
4
انقدر دروغگو وبذلید که حتی اسم نماینده مجلس رو ننوشتید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
مجید جان اون رزله نه بذل در ضمن اسم نماینده هم هست یه باره دیگه بخون خدایا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
43
5
فساددردولت سازندگی به ارزش تبدیل شد.
دانش آموز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
3
37
لطفا کارشناسان فرهنگستان ادب و زبان پارسی پاسخ دهند .
آیا پاک دست همان کج دست است .

لطفا کارشناسان انتظامی پاسخ دهند .
آیا معمولا کسانیکه اقدام به جیب بری در اماکن عمومی یا پیاده روها میکنند و شناسایی میشوند فورا اقدام به فریاد زدن ( آی دزد آی دزد ) کرده و به سمت جلو فرار میکنند ؟

لطفا کارشناسان جامع شناسی پاسخ دهند
آیا خلافکارها هوای همدیگر را دارند و این از هر قانونی برایشان بالاتر است .

با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
به عنوان کارشناس ارشد در هر سه زمینه:
پاسخ هر سه سوال شما مثبت هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
9
15
افتاب لطفا اين كامنت را سانسورنكن هرچندبه مزاقتان خوش نيايد... چرا هيچيك ازحضرات دردوره هاي قبل صحبتي ازفسادنكردند وبارفتن احمدي نژاد اين صداها بلندشد؟ آقاياني كه امروزافشاگري ميكننددردولت هاي قبل همه پست وسمت داشتندوميتوانستند حرف خودرابه گوش مردم برسانند اين بزرگواران درمهدكودك كه نبودندافرادعادي هم نبودند چرا انموقع دم برنياوردند؟ چرا احمدي نژاد ٢باررييس جمهورشد؟ معمعا چوحل گشت آسان بود....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ناشناس جان در دوره محمود آش خیلی خیلی شور شد. وگرنه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
2
32
جای تاسف است که یک نماینده مجلس اینطوری مساله را می خواهد ماست مالی کند! بنده خدا اگه خاتمی اینقدر فاسد بود که حتی بیشتر از احمدی نژاد پس چرا پرونده های اقتصادی آن از طرف شما رو و پیگیری نشد؟
جانباز 25 درصد و آزاده بازنشسته آموزش وپرورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
3
54
اگر در دولت هاشمی و اصلاحات این گستردگی فساد که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده بود آقای بگم بگم که آخرش هم هیچی نگفت حتما در بوق می کرد... حالا ...پایداری و همه ی آنانی که در دفاع از او باقی ماندند همه چیز را انکار شوند وکد غلط به ملت بدهند مردم آگاه هستند وسره از ناسره راه تشخیش خواهند داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
2
25
عجب روئی دارند اینا
جانباز 25 درصد و آزاده بازنشسته آموزش وپرورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
2
13
اگر در دولت هاشمی و اصلاحات این گستردگی فساد که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده بود آقای بگم بگم که آخرش هم هیچی نگفت حتما در بوق می کرد او بزرکترین مشکلش حیا بود که نداشت. حالا اذناب پایداری و همه ی آنانی که در دفاع از او باقی ماندند همه چیز را انکار شوند وکد غلط به ملت بدهند مردم آگاه هستند وسره از ناسره راه تشخیش خواهند داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
1
21
در دولتهای هاشمی و خاتمی فضا بسته تر از دوره احمدی نژاد بود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
1
12
حرفها را واضح بیان نکردن و بیش از حد به فکر حفظ موقعیت خود بودن هم باعث فساد می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
13
3
لطفا برای پوشش یک مشکل کل نظام را زیر سوال نبرید عشق مردم به اسلام را زیر سوال نبرید
همه که بد بودن بعدی هم بعدا معلوم میشه پس چیست
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
2
20
باسلام اين آقاي نماينده ياشديدا وامدار جناح وحزب شكست خورده خود است يا گرفتار بيماري فراموشي شده ويا قدرت تحليل ندارد كه يك امرواضح ومبرهن رااينگونه كتمان ميكند .مرد حسابي فساد دوره احمدي نژاد را بازمان آقايان خاتمي وهاشمي مقايسه ميكني مثل اينكه يك شمع ضعيف رابا خورشيد مقايسه كنيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
2
17
نماینده ای که دروغ به این بزرگی را بگوید که در آن زمان ما نمی دانستیم که اینقدر فساد است!!!! در حالیکه در سال اول خلافت احمدی نژاد اقتصاددانان نامه نوشتند که انحلال سازمان مدیریت چه فاجعه ای خواهد بود، تا زمانی که این تیپ نماینده که خود را به خواب می زنند تا به سوئ ال مردم پاسخ ندهند اینها همان رفیق قافله وشریک دزدند . اما مردم این را می فهمند.
هدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
2
15
وقتی قوه قضائیه ای که با دولت خاتمی بسیار بد بود آمده دو معاون احمدی نژاد که کاملا با دولت او همسو بوده رادستگیر کرده آنوقت فساد دردولت خاتمی بیشتر بوده!!!!! شما انصاف ندارید ولی تاریخ را نمیتوانی منکر شوید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
7
3
براساس اظهارات ایشان در دوران سه رئیس جمهور گذشته فساد هر کدام بیش از دیگری بوده . چند بار این سخنان را خواندم چون پذیرفتنش آنهم از جانب یک نماینده در قوه مقننه نه اپوزیسیون بر انداز لرزه بر اندام میاندازد چون فرض بر اینستکه ایشان حتما چیزی بیش از ما میدانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
5
خداوند آقای بخشایش را ببخشند و مورد رحمت فراوووووووووووووووان قرار دهند .ای خدا.............................
Arsh
|
Norway
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
4
چه ساده لوح بودیم ما !!!!!!
این گفته را باور کردیم ؟؟الراشی و االمرتشی کلاهم فی النار "رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو در دوزخند ..
حسن
|
Spain
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
13
کدامیک از مقامات دولت خاتمی دچار فساد بودند ؟اگر این گونه بود که همه جا جار می زدید
شربیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
4
0
من حرفای ایشون را قبول دارم با این برداشت که رفته رفته با بزرگتر شدن دولتها... اختلاس و ... نیز افزایش می یابد
سید
|
Germany
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
6
هرچه پول فروش نفت بیشتر فسادبیشتر کسر بودجه هم سر جاشه
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
1
12
ما در دوره هاشمی و خاتمی کمتر به مسئله فساد توجه داشتیم چون فضای کشور باز نبود.
صداقت داشته باش . هاشمی قابل دفاع نیست هرچندیایان جنگ بود و کلی مشکل اما خاتمی با تورم ده درصد دولت تحویل داد و محمود 200 درصد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
8
سلام چی بگم آخروعاقبتمان بخیرشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین