کد خبر: ۳۰۲۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
امروزه صنعت بیمه با ارائه سبد محصولی متنوع از انواع بیمه‌ها (رانندگی، کسب وکار، خانه، عمر و...) نقش به سزایی در اطمینان و آرامش روانی اعضای جامعه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

کیومرث افشاریان- صنعت بیمه یکی از پیشران‌های اقتصادی در هر کشور محسوب می‌شود و نشان دهنده‌ی میزان رفاه سطح زندگی در یک جامعه است. شاید خاستگاه این صنعت به نوعی با ذات بشر که در طول تاریخ همواره به دنبال امنیت و سلامت بوده، همپوشانی دارد. این صنعت همچون چتری حمایتی شدت و میزان آسیب‌ها، خسارات و خطرات پیرامون را برای فرد کاهش داده و باعث افزایش احساس امنیت و آرامش شده و همچنین توسعه کسب و کار او را نیز تضمین می‌کند. امروزه صنعت بیمه با ارائه سبد محصولی متنوع از انواع بیمه‌ها (رانندگی، کسب وکار، خانه، عمر و...) نقش به سزایی در اطمینان و آرامش روانی اعضای جامعه دارد.

وقتی صحبت از صنعت بیمه به میان می‌آید در واقع منظور یک نوع خدمت است و ماهیتی مبادله‌ای دارد، که شرکت با دریافت حق‌بیمه، هزینه‌ی ریسک و آسیب‌های احتمالی را پذیرفته، و موجب رشد اقتصادی، افزایش سرمایه‎گذاری و نشاط خاطر جامعه می‌گردد.   البته نباید فراموش کرد که یکی ازکانال‌های مطمئن تأمین مالی در کشور‌ها می‌تواند همین صنعت بیمه باشد، این صنعت اولاً در صورت فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در جهت کاهش ریسک مانند افزایش امنیت، نظارت دائمی بر بنگاه‌ها، افزایش کیفیت کالا و محصولات و. توسط دولت، مجال آن را پیدا خواهدکرد تا مازاد سرمایه‌ی (پرتفوی مالی) خود را وارد چرخه‌ی اقتصاد کند، ثانیاً با پوشش ریسک‌های موجود در سرمایه‌گذاری حس امنیت، اطمینان و ثبات را در سرمایه‌گذاران افزایش داده و از آن طریق نیز موجب افزایش جذب سرمایه در بازار و رشد اقتصادی کشور شود.

نقش روابط عمومی در توسعه‌ی صنعت بیمه

روابط عمومی‌ها در هر صنعتی نقش به سزائی در معرفی و شناساندن اهداف، مأموریت‌ها و قوانین مربوط به آن صنف به عموم دارند. مثلاً امروز یکی از انتقادات به صنعت بیمه در ایران، ضریب نفوذ پایین آن است، که با تشریح و تبلیغات هدفمندِ این صنعت و اقناع عمومی، موجب جذب بیشتر مردم به این بازار خواهد شد. روابط‌عمومی در صنعت بیمه باید به طور ویژه در معرفی محصولات جدید این صنعت و همچنین مزایای سرمایه‌گذاری در آن نسبت به سایر بازار‌های موازی به مردم اطلاع‌رسانی کند. روابط عمومی در بیمه باید ضمن برخورداری از سازمانی چابک، به کمک رسانه‌ها و فناوری‌های جدید بخصوص در بستر اینترنت به راحتی در دسترس مردم بوده و به سؤالات و ابهامات آن‌ها به سرعت پاسخ دهد. در اینصورت مردم نیز می‌توانند از روابط عمومی شرکت‌های بیمه‌گر، مشاوره‌ی تخصصی و رایگان در این حوزه را دریافت کرده و با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرند که همین خود در نهایت به سود آن شرکت‌ها و جامعه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین