کد خبر: ۳۰۲۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

«هیأت صنعا» وارد ژنو شد

«هیأت صنعاء» شامل 15 نماینده احزاب و انصارالله یمن، دو روز پس از «هیئت ریاض»، سرانجام پس از 24 کارشکنی و تأخیر، وارد سوئیس شد.
آفتاب‌‌نیوز : «هیأت صنعاء» شامل 15 نماینده احزاب و انصارالله یمن، دو روز پس از «هیئت ریاض»، سرانجام پس از 24 کارشکنی و تأخیر، وارد سوئیس شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «هیأت صنعاء» شامل نمایندگان احزاب یمن و انصارالله که چند روز است در تلاشند خود را با هواپیمای اعزامی سازمان ملل به نشست صلح یمن در ژنو سوئیس برسانند، سرانجام صبح امروز وارد سوئیس شدند.

یک منبع آگاه به شبکه المیادین اعلام کرد که از نیم ساعت پیش (حدود 9 صبح به وقت تهران)، هیأت احزاب یمن و انصارالله وارد ژنو شده‌اند.

این هواپیما از صنعاء به راه افتاد و زمانیکه در مصر اجازه فرود نگرفت، بناچار در جیبوتی فرود آمد تا از آنجا مسیر خود را ادامه دهد اما با کارشکنی مصر و سودان روبه‌رو شد. این دو کشور دیروز مجوز عبور از آسمان خود را برای این هواپیما لغو کردند.

سرانجام هواپیمای سازمان ملل حامل 15 نماینده احزاب داخلی یمن، شب گذشته جیبوتی را ترک کرد.

انصارالله شب گذشته از سازمان ملل خواست تا با صدور بیانیه‌ای علت این تاخیر را به همگان اطلاع دهد اما چنین درخواستی در ژنو گوش‌شنوایی پیدا نکرد. حتی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که دیروز در ژنو بود، به این تاخیر اعتراضی نکرد.

نشست صلح یمن که قرار است سه روزه برگزار شود، از دیروز آغاز شده و «هیئت ریاض» روز شنبه وارد شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین