کد خبر: ۳۰۳۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳

پدیده جدید فریب زنان وکودکان توسط داعش

'ترزا می' وزیر کشور انگلیس روز پنجشنبه خواستار مقابله با آنچه 'پدیده جدید و خطرناک ' فریب و اغوای زنان و کودکان توسط گروه تروریستی داعش خواند، شد.
آفتاب‌‌نیوز :
'ترزا می' در سخنانی در کنفرانس ضد تروریسم پلیس انگلیس در لندن، گفت: گروه داعش تهدیدات مرگبارتری متوجه ما ساخته است. آنها درصدد فریب و اغوای زنان جوان و خانواده ها با دادن قول های دروغین و شروع یک زندگی جدید، برآمده اند.

به گزارش ایرنا، سخنان هشدارگونه وزیر کشور انگلیس متعاقب انتشار گزارش هایی از سفر پنهانی سه خواهر انگلیسی پاکستانی تبار به همراه 9 فرزندانشان که برخی از آنها خردسال هستند، به کشور سوریه صورت می گیرد.

ترزا می گفت: گروه داعش از تبلیغات 'بشدت جذاب ' برای 'جذب و شستشوی مغزی ' مردان و زنان و ایجاد تنفر در آنها علیه ارزش های غربی استفاده می کند.

وزیر کشورانگلیس در این کنفرانس خواستار اتخاذ تدابیری برای مقابله هرچه بیشتر با سفر اتباع این کشور به سوریه برای پیوستن به گروه های افراطی شد.

'برنارد هوگان ' کمیسیر پلیس متروپلیتن لندن نیز در این کنفرانس خواستار بررسی های بیشتر برای درک این مساله شد که چرا افراد جذب این گروه که مبادرت به اقدامات وحشی گرانه می کند، می شوند.

وی افزود: برای هر گونه برخورد و مداخله بهتر، نیازمند درک بیشتر از این مساله هستیم . در اینجا هیچ گونه توجیهی وجود ندارد که کودکان به یک منطقه صفر جنگی برده شوند. 

براساس گزارش های رسمی در حدود 700 انگلیسی که در میان آنها شماری زن و دختر بسیار جوان بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه به این کشور رفته اند و تاکنون نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند. 

اما ناپدید شدن به یکباره سه خواهر انگلیسی اهل برادفورد به همراه 9 فرزندانشان و سفر پنهانی آنها به سوریه بدون همراهی همسرانشان، از موارد بسیار عجیب و تقریبا باور نکردنی، بشمار می آید.

منابع انگلیسی گزارش داده اند که احتمالا این سه خواهر با عبور پنهانی از مرز سوریه به برادرشان که هم اینک برای گروه داعش می جنگد، پیوسته اند.

همسران این زنان، روز سه شنبه گذشته در یک نشست خبری درحالی که اشک می ریختند با ابراز نگرانی ازوضعیت کودکانشان خواهش می کردند که آنها به کشورشان بازگردانده شوند.

این سه خانم و 9 فرزندانشان پس از سفر عمره به عربستان سعودی در 28 ماه می گذشته، قرار بوده است که در تاریخ تعیین شده به انگلیس بازگردند اما خانواده شان پس از تاخیر آنها در بازگشت و بی اطلاعی از وضعیت شان به پلیس مراجعه کرده بودند.

گفته می شود سه خواهر یاد شده و فرزندانشان، در 9 ژوئن از عربستان سعودی به استانبول در ترکیه رفته اند و یکی از این خواهران اخیرا در تماس با خانواده اش گفته است که هم اینک در سوریه بسر می برند.

این برای چندمین بار در ماه های اخیر است که گزارش هایی در مورد سفر پنهانی دختران، پسران و خانواده های انگلیسی به سوریه منتشر می شود.

به گفته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیشتر این افراد از طریق خاک ترکیه برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه رفته اند. 

روزنامه ساندی اکسپرس اخیرا در گزارشی با بیان اینکه حداقل یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند، نوشته بود: آمار واقعی افرادی که از انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، دست کم دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی است. 

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین