کد خبر: ۳۰۳۵۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
نقان:

برخی برای دست تکان دادن به تشییع شهدا رفتند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بدترین کار در دنیا حرص زدن برای رسیدن به مال و مقام است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام ناصر نقویان ظهر امروز شنبه در مسجد حظیره یزد در سخنانی با طرح این سوال که خدا کجا بیشتر حضور دارد؟ در مکه و مدینه و مسجد و کلیسا؟ یا در قمارخانه ها؟ گفت: در مجلسی یک جوان به من پاسخ داد در مکه و مدینه!

وی افزود: به آن جوان گفتم یکی از اسامی خداوند طبیب است، جای طبیب کجاست؟ پیش مریضان! بندگان بیمار بیشتر در کجا هستند؟

حجت الاسلام نقویان گفت: اگر تاریخ عربستان را مطالعه کنید، می بینید بدترین و وحشی ترین و خشن ترین مردم دنیا آنجا بودند ولی خداوند پیامبر و قرآن را دقیقا به آنجا می فرستد و نازل می کند.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم صفایی قم، گفت: یکی از طلبه ها خودش به من می گفت که میخواستم به آلمان بروم برای خوانندگی! گذرم به خانه آقای صفایی خورد. در آنجا گفت برایم بخوان! گفتم اشعار ناجور بلدم! گفت بخوان! من هم خواندم! بعد دست در جیب کرد و یک هزار تومانی که آن زمان پول زیادی بود، به من داد! و گفت هر وقت پول کم آوردی پیش من بیا!

نقویان گفت: طلبه تعریف می کرد همین اقدام او در من جرقه ای زد و از رفتن به آلمان و خوانندگی منصرف شدم!

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه زمانی می رسد که مستحبات در جامعه رواج پیدا می شود و واجبات به کناره می رود، گفت: گاهی اوقات که رسیدگی به کار مردم در ادارات واجب است، کارمندان به نماز اول وقت می پردازند در حالیکه سیره پیامبر اینگونه نبوده است و گاهی روایت شده پیامبر به درخواست بچه ها برای بازی کردن نسبت به نماز اول وقت اولویت داده است.

این خطیب شهیر گفت: دیده می شود ارباب رجوع از راه دور آمده و وقت ندارد ولی توجهی که باید به آن نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی تحرکی مردم علی الخصوص بانوان گفت: پولدارهای یزدی بجای ساخت مسجد و حسینیه، باشگاه ورزشی و استخر بسازند تا اینگونه شاهد بیماری در جامعه نباشیم و زمینه شادی و ورزش فراهم شود.

نقویان گفت: ساخت مسجد و حسینیه در یزد بس است!

این استاد حوزه گفت: دلواپسان بجای نگرانی درخصوص مذاکرات هسته ای، در خصوص مسائل اجتماعی رایج در کشور نظیر فساد و فحشا هم اندکی دلواپس باشند.

نقویان در ادامه سخنان خود با بیان داستانی، زشت ترین کار را حرص زدن عنوان کرد و گفت: در گوشه و کنار هم نشانه هایی از آن دیده می شود، بطوریکه برخی در مراسم تشییع شهدای غواص برای دست تکان دادن به این و آن در مراسم حاضر شدند.

به گزارش خبرآنلاین، این مراسم باحضور حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی و جمعی از مردم در مسجد حظیره یزد برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین