کد خبر: ۳۰۳۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

ماموران شهرداری حرمت شهروندان را نگه دارند

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تاکیدبراینکه شهرداری باید با پیمانکاران خاطی برخورد کند، گفت: متاسفانه شهرداری در برخی موضوعات نسبت به تذکرات شورا سهل‌انگاری می‌کند، ازهمین رو باید نسبت به این موضوع در شورا جدی‌تر عمل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص برخوردهای خشونت‌بار ماموران شهرداری با شهروندان به موضوع کشته‌شدن مرحوم چراغی، فوت عموی هادی ساعی به دلیل فشار ناشی از جر و بحث با پیمانکاران شهرداری و ضرب و شتم عکاس ایلنا اشاره کرد و گفت: در شورای شهر به شهرداری تذکر دادیم؛ برای استخدام پیمانکاران علاوه بر در نظر گرفتن شرایط عمومی از آنان تعهد بگیرند که برخوردشان با شهروندان خارج از چارچوب قانون نباشد و در قرارداد از پیمانکار تضمین‌هایی گرفته شود تا در صورت بروز اینگونه برخوردها پیمانکار مشمول جریمه و برخورد قانونی شود.

قناعتی با بیان اینکه اگر شهرداری با خاطیان برخورد قانونی نکند، پیمانکاران چنین اعمالی را تکرار می‌کنند، تاکید کرد: باید با افراد خاطی برخورد شود تا برای پیمانکاران درس عبرتی باشد تا احترام شهروندان را نگه دارند.

وی در خصوص اینکه چرا شهرداری تاکنون به این تذکر شورا عمل نکرده است، گفت: متاسفانه شهرداری در برخی موضوعات نسبت به تذکرات شورا سهل‌انگاری می‌کند و باید نسبت به این موضوع در شورا جدی‌تر عمل کنیم.

قناعتی همچنین درباره طرح انضباط شهری که در منطقه 12 تهران به صورت پایلوت اجرا می‌شود، گفت: در این طرح موضوعاتی همچون جمع‌آوری معتادان و افرادی که مشکلات اجتماعی و انضباطی را در محدوده منطقه 12 تهران ایجاد کرده‌اند، در دستور کار قرار دارد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر  شهرداری تهران در حال ساخت 4 مرکز بزرگ برای نگهداری از معتادان و افراد آسیب‌دیده است که بیشترین مراکز در غرب تهران واقع هستند و طی اطلاعات دریافتی بیشتر از 50 درصد این کار پیش رفته است.

وی در خصوص ساماندهی زنان معتاد گفت: برای زنان و دختران آسیب‌دیده که بعضاً از سایر شهرها به تهران آمده و سرپناهی ندارند، در این طرح تمهیداتی اندیشیده شده و این زنان نیز جمع‌آوری خواهند شد تا خدمات مورد نیاز پزشکی و درمانی را دریافت کنند و گروهی که مشکلات اقتصادی دارند نیز در مراکزی که خدمات مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی ارائه می‌دهند نگهداری خواهند شد تا درگیر کار شده و از پراکندگی در شهر و ایجاد مشکل برای خود و شهروندان پرهیز کنند.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: ضروری است؛ افراد معتاد جمع‌آوری شوند تا افراد دیگر از طریق آنان به اعتیاد مبتلا نشوند. هرچند که این امکان وجود دارد که معتادان پس از ترک دوباره به اعتیاد بازگردند، اما معمولاً بیش از 50 درصد آنان زندگی طبیعی خود را از سر می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که به موضوع ترک اعتیاد می‌پردازیم، ضروری است؛ مباحث روانی و اشتغالزایی نیز مورد توجه قرار گیرد که خوشبختانه اشتغالزایی این افراد با همکاری دولت مورد توجه قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران در خصوص موضوع ساماندهی موتورسواران در طرح انضباط شهری اظهار کرد: موتورها موجب ایجاد آلودگی صوتی و آلودگی هوا در بازار تهران شدند لذا بر این اساس طرحی به شورا ارسال شد که بر مبنای آن موتورها نمی‌توانند داخل بازار تردد کنند اما بیرون بازار و خارج از فضای مسقف می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

قناعتی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر تنها فوریت این طرح به تصویب رسیده، اما باید پیوست‌ها و تبعات آن در شورا و در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد و مسائلی همچون فضای پارک موتورها و امنیت آنها در نظر گرفته شود و چنانچه در ارزیابی نهایی این اجرای این طرح توجیه داشت، تصویب می‌شود و اگر قرار باشد؛ مشکلات بیشتری را ایجاد کند، قطعاً به تصویب نخواهد رسید.

وی افزود: قرار بود؛ شهرداری تهران 10 هزار موتور برقی به منطقه 12 بیاورد که هنوز نتوانسته به این تعهد خود عمل کند و اگر بتوانیم طرح فعال کردن موتورهای برقی و خروج موتورهای بنزینی را که طی برنامه 5 ساله دوم در شورا تصویب کرده‌ایم،  اجرا کنیم می‌توانیم در قالب طرح ترافیک برای موتورها سیاست‌های تشویقی قرار دهیم تا موتورسواران برای ورود به منطقه بازار از موتورهای برقی استفاده کند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: این اقدام نیاز به هماهنگی  و وحدت مدیریتی دارد و در این صورت می‌توانیم، طرح انضباط شهری در حوزه آلودگی‌های صوتی و هوا را براساس برنامه 5 ساله محقق کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
0
ازبزرگترهاشون یادگرفتن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین