کد خبر: ۳۰۳۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷

کارکنان موسسه میزان تعیین تکلیف شدند

کارکنان موسسه اعتباری میزان که بعد از انحلال این موسسه در هفته های اخیر، امروز-شنبه-مقابل بانک مرکزی تجمع کرده بودند با هماهنگی های صورت گرفته تعیین تکلیف شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
در کنار سپرده گذاران سرگردان موسسه غیرمجاز میزان برای دریافت طلب خود، کارمندان این موسسه منحل شده نیز نسبت به آینده نامعلوم کاری خود و همچنین تعیین تکلیف دوره کاری سپری شده در این موسسه اعتراض داشته و حتی تعدادی از آنها شکایت خود را به بانک مرکزی فرستادند.

به گزارش ایسنا، گرچه فعالیت خارج از چارچوب موسسات غیرمجاز از جمله موسسه میزان تعهدی را برای بانک مرکزی نسبت به سپرده گذاران یا بیکاری و معوقات شغلی کارمندان آنها با توجه به اینکه استخدام به صورت غیرقانونی و خارج از چارچوب شبکه بانکی و بانک مرکزی انجام شده به همراه ندارد اما با هماهنگی های شکل گرفته از سوی این بانک با مراجع و مراجع قانونی از جمله استانداری و اداره کل کار استان خراسان رضوی، شرایط کاری و حقوقی کارمندان میزان مشخص شد.

بر این اساس کارکنان موسسه براساس قانون کار تا 56 ماه بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

همچنین به ازای هر سال خدمت در این موسسه به کارکنان آن یک ماه پاداش داده خواهد شد. ضمن اینکه با توجه به سابقه آنها در بانکداری، در استخدام های آتی شبکه بانکی می توانند حضور داشته باشند و سابقه کاری آنها نیز لحاظ خواهد شد.

موسسه میزان از جمله موسسات اعتباری است که با عنوان تعاونی و با مجوز وزارت تعاون وقت تشکیل شده و پیش از انحلال، بالای 100 شعبه در سه استان خراسان رضوی، تهران و سمنان تشکیل داده بود. این در حالی است که تعداد کارکنان این موسسه حدود 1200 نفر است که تقریبا 100 نفر از آنها مقابل بانک مرکزی تجمع کرده بودند.

از سوی دیگر بانک صادرات بعد از انحلال موسسه میزان به عنوان وکیل این موسسه به ساماندهی وضعیت سپرده گذاران آن رسیدگی خواهد کرد و با دریافت اقساط تسهیلات همچنین فروش اموال آن، سرمایه سپرده گذاران را به مرور پرداخت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
0
فعلا نه خبری از بانک صادرا هست نه پرداخت بدهی نه کسی که جوابگو باشد اخه خیلی مسئله است طرف چند ساله با ارم و نام دادگستری داره کار میکنه حالا میگین مردم نباید سپرده گذاری میکردند اگر کار غیر قانونی بوده چرا از اول اعلام نکردین و چرا پلمپ نکردین.واقعا این سوالها رو کی باید پاسخ بده با این شرایط ما هم بریم یه موسسسه مالی بزنیم مسئولین مربوطه که کاریمون ندارن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین