کد خبر: ۳۰۳۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹

توهین‌کنندگان٬ چکیده انقلاب را هدف گرفته‌اند/ جز ایجاد شر و مشکل کاری بلد نیستند/قوه قضاییه ورود کند

افرادی که وابسته به گروه‌های خاصی‌اند٬ چکیده انقلاب را هدف گرفته‌اند و در جهت ایجاد سد برای چهرهای بزرگ نظام٬ به هر ملعبه‌ای دست می‌زنند. اینها فقط استمرار اهداف اقتصادی و منافع خودشان را در نظر گرفته‌اند و جز ایجاد شر و مشکل برای دولت و مجلس٬ در جهت عدم موفقیت نظام در تعامل عزت‌مدار با دنیا٬ کاری بلد نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با با اشاره به اینکه رییس جمهور و رییس مجلس٬ تبلور اراده ملت هستند؛ گفت: توهین به این بزرگان٬ توهین به اراده ملت است.

به گزارش ایلنا، این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: این گروه «خود حق پندار» و رادیکال٬ گوش همگان را با اهانت به مسئولان و بزرگان نظام پر کرده‌اند و علیرغم اینکه اصلی‌ترین وصایای شهدا٬ بها دادن به ولایت فقیه و منویات ایشان است٬ و علیرغم اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی و وحدت دولت و ملت اعلام کرده‌اند

پیرموذن تصریح کرد: اینها فقط استمرار اهداف اقتصادی و منافع خودشان را در نظر گرفته‌اند و جز ایجاد شر و مشکل برای دولت و مجلس٬ در جهت عدم موفقیت نظام در تعامل عزت‌مدار با دنیا٬ کاری بلد نیستند.

وی افزود: این افراد که وابسته به گروه‌های خاص هستند٬ چکیده انقلاب را هدف گرفته‌اند٬ در جهت ایجاد سد برای چهرهای بزرگ نظام٬ به هر ملعبه‌ای دست می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: اینها روزی پشتیبان رئیس جمهور پیش بودند که پروژه ایران هراسی را در دنیا کلید زد و با قهرش٬ ولایت فقیه را نیز رنجاند. اما اینها بدانند با وجود عملکرد مردم در 24 خرداد 92 چیزی عایدشان نخواهد شد و تردید نکنند با این عملکردشان بیش از پیش از مردم دورتر خواهند شد٬ همچنانکه مردم یار  قانون و آرمان‌های انقلاب و رهبری می‌شوند.

وی ادامه داد: اینها خواسته‌های کسانی را پیش می‌برند که در پی دنیازدگی و استمرار قدرتشان هستند و از مداحی برای ایجاد تشنج در مراسم ملی استفاده می‌کنند و حرف‌هایی می زنند که با احساسات و باورهای ملی و دینی سازگار نیست.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند؛ «مرام ما اهل بیت(ع) گذشت و محبت است محبت برای آنان که به ما ظلم کردند و گذشت نسبت به آنان که حق ما را خوردند.» لذا اینها اگر پیرو اهل بیت(ع) هستند رویه اهل بیت(ع) را پیش بگیرند٬ نه اینکه برای نظام و کشور و بزرگان انقلاب مشکل ایجاد کنند.

پیر موذن در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم همچنان که مکتوب از رئیس قوه قضاییه خواسته‌ام ورود کند و با تشنج آفرینان مراسم‌ مختلف برخورد شود و دستگاه قضا با کسانی که در پی توهین و جسارت و اقدامات غیر قانونی هستند و بر چهره نورانی اسلام و قرآنی انقلاب خدشه وارد می‌کنند٬ تا حصول نتیجه نهایی برخورد کند٬ چراکه اگر سکوت پیشه کنند٬ این بی‌حرمتی و اهانت دامن همه را خواهد گرفت.

دایره برخی نقدها به توهین و افترا رسیده است
 
همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا با تاکید بر اینکه برخی با توهین به مسئولان نظام و پرخاشگری، ادبیاتی را باب می‌کنند که اعتماد جوانان به مسئولان را خواهد سوزاند٬ تصریح کرد: عده‌ای به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار از اول انقلاب تاکنون همه خیانت کرده‌اند. فکر می‌کنم ادامه این روند نتایج خوبی را برای کشور به همراه نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اگر اعتماد به مسئولان از میان برود٬ اعتماد به نظام نیز از بین خواهد رفت. افرادی که به فحاشی کردن در مورد مسئولان لشکری و کشوری و نمایندگان اقدام می‌کنند٬ به دنبال مطرح کردن خود هستند و وظیفه مدعی‌العموم است که به این مسئله ورود کند و نگذارد یک شخصیت بزرگ بیاید و خود طرح شکایت کند.

وی اظهار داشت: صیانت از مسئولان هم اکنون کجا قرار دارد؟ ما نمی‌گوییم کسی نقد نکند٬ نقد ایرادی ندارد اما این اقدامات از دایره نقد خارج شده و به فحاشی، توهین، تهمت و افترا کشیده شده و عده‌ای بی پروا نسبت به چنین مسائلی اقدام می‌کنند و هیچکس هم برخورد نمی‌کند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: هم اکنون بهترین فرصت برای مدعی‌العموم است که به این مسئله ورود کند و این افراد را در هر جایگاهی که هستند؛ اعم از مداح٬ مدیران رسانه یا گرداننده سایت٬ به اتهام توهین به مسئولان بازخواست کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به نقادی؛ نیاز کنونی کشور است٬ افزود: این درست است که کشور هم اکنون برای بالندگی بیشتر نیاز به نقد و نقادی دارد٬ اما دایره اقدامات برخی افراد از حوزه نقادی گذشته و به توهین رسیده که مصداق آن، افترا،‌ تهمت و نشر اکاذیب در مراسم مختلف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که متولی صیانت از آبروی نظام هستند٬ هماکنون باید ورود کنند و سکوت نکنند و به اختیارات خود در این حوزه توجه بیشتری کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: اگر در مواجه با این اقدامات برخوردی نشود٬ در آینده‌ای نه چندان دور اتفاقات ناخوشایندی رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر فلسفه نامگذاری امسال به نام همدلی و همزبانی دولت ملت توسط رهبر معظم انقلاب افزود: چرایی این نامگذاری توسط رهبر معظم انقلاب این بوده که احساس می‌شده ممکن است عده‌ای تندرو٬ کشور را به افتراق بکشانند و بخواهند جلوی وفاق، وحدت و همدلی را بگیرند که ظاهرا هم عده‌ای به دنبال افتراق هستند و به بیانات معظم‌له در لزوم وحدت٬ به درستی توجه ندارند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: مقام معظم رهبری پیش بینی این را داشتند که عده‌ای خطاکار می‌خواهند جلوتر از ایشان حرکت کنند و به نظر می‌رسد برخی از افرادی که ادعای ولایتمداری دارند٬ به سخنان معظم‌له آن‌طور که باید گوش نمی‌دهند و این افراد باید به جای گفتن ولایت در کلام، اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار قرار دهند و اطاعت یعنی اینکه به سوی وحدت و همدلی و همزبانی حرکت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کسی نمی گوید در کشور نقد وجود نداشته باشد٬ اما برخی مطالبی که این شبها و این روزها در برخی از سایت‌ها٬ و منبر برخی مداحان و برخی روحانیون و همچنین برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها دیده می شود٬ اخبار خوبی نیست و فکر می‌کنم در تحقق فرمایش‌های رهبری که امسال را سال همدلی و همزبانی نام نهاده‌اند٬ گویا برخی عامدانه کوتاهی و قصور دارند.
 
توهین‌کنندگان به مسئولان نمی‌دانند اهداف انقلاب چه بود

صادق زیباکلام نیز در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به توهین‌های پیش آمده در مراسم تشییع شهدا و همچنین در مراسم افطار توسط یکی از مداحان گفت: آنچه این افراد نمی‌دانند این است که برخی تغییرات چهره‌های سرشناس نظام همچون آقای هاشمی٬ باعث شده وی انقلابی‌تر شود و به اهداف انقلاب نزدیک‌تر شود و بار دیگر در ریل مبارزات 22 بهمن 57 قرار بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: افرادی که اینگونه در مراسم ملی اهانت می‌کنند٬ نمی‌دانند که خواست مردم انقلابی در سال 57 آزادی مطبوعات و آزادی بیان و حاکمیت قانون و آزادی اجتماعات و انتخابات بود٬ نه اهانت به دیگران٬ و برای رسیدن به این خواسته‌ها مبارزه کردند و شهید دادند.

وی افزود: امروز نظر بسیاری از اصلاح طلبان و اقشار تحصیل‌کرده مردم نسبت به هاشمی تغییر کرده٬ افزود بسیاری وقتی من را می‌بینند این مسئله را تایید می‌کنند؛ از سوی دیگر بسیاری از چهره‌ها در این سال‌ها تغییر کردند و فهمیدند راه توسعه کشور٬ اهانت به دیگران و توهین کشورهای دیگر نیست و باید به اهداف اصلی انقلاب مثل آزادی‌خواهی و حاکمیت قانون توجه کرد.

زیباکلام با اشاره به اینکه اهداف انقلاب در سال‌های ابتدایی آن به خاطر شرایط خاص آن روزها توسط عده‌ای مصادره شد٬ گفت: متاسفانه به جای پیگیری اهداف اصلی انقلاب، غرب ستیزی در دستور کار قرار گرفت٬ اما آقای هاشمی دهه نود همان هاشمی سال 57 است که برای آزادی بیان و نبود زندانی سیاسی و شکنجه و ... مبارزه می‌کند و همین مسئله موجب شده هم اصلاح‌طلبان و هم غیر اصلاح‌طلبان٬ ایشان را تکریم کنند.
 
طرح نادرست مسائل٬ ذائقه همه را در روز بدرقه شهدا تلخ کرد

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا نیز در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص توهین یکی از مداحان حاضر در مراسم تشییع پیکر شهدای غواض به روسای جمهور و مجلس گفت: وقتی در مقابل دکه روزنامه‌فروشی٬ تیتر جراید را مرور می‌کردم، همه روزنامه‌ها رنگ و بوی شهدای مظلوم غواص را به خود گرفته بودند و از اینکه روزنامه‌ای شهدا را به چپ و راست٬ یا اصولگرا و اصلاح‌طلب وصل کند٬ یا کاری که آن مداح روز بدرقه شهدا انجام داد، خبری نبود.

وی ادامه داد: در رسانه‌ها از عشق، پاکبازی، فداکاری، کربلایی شدن و ایثار آنها سخن گفته شده بود که مردم با حضور خود٬ از نقش برجسته آنها قدردانی کرده بودند.

دبیرکل حزب ایران زمین با اشاره به اقدامات برخی از گروه‌ها برای مصادره به مطلوب و جناحی کردن مراسم بدرقه شهدا اظهار داشت: در چنین شرایطی که دیروز شاهد بودیم که این پدیده ماندگار و بیاد ماندنی در تاریخ کشور رقم خورد، متاسفانه برخی با طرح نادرست بعضی از مسائل که اصلا قابل توجیه نیست و در راستای توصیه مقام معظم رهبری برای همدلی و وحدت نیز قرار نمی‌گیرد، ذائقه مردم را تلخ کردند.

رئوفیان افزود: تعجب می‌کنم چرا در این مراسم و همایش‌های عظیم و حضور پر افتخار مردم عزیز٬ از کسانی که حرمت نگه می‌دارند و همه مردم را صاحب این روز می‌دانند، دعوت نمی‌شود که حاضر شوند؟ آنچه اتفاق می‌افتد این است که کسانی صاحب تربیون می‌شوند که فکر می‌کنند فقط خود صاحب این افتخارها هستند و دیگران را به باد شماتت و سرزنش قرار می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا با یادآوری اینکه باید در شرایط کنونی به سمت همدلی و وحدت پیش رفت، تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی و به خصوص زمانی که ما در روزهای حساس و مهم مذاکرات هستیم و باید همه حمایت کنند، اینگونه موضع‌گیری‌ها نباید در اینگونه مراسم‌ بیان شود٬ چراکه این دست مراسم‌٬ حرکتی ملی و دینی و در راستای تحکیم مبانی نظام و پاسداشت شهداست و نباید به مسئولان نظام اهانتی صورت گیرد.

رئوفیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم تعضیف و تخریب مسئولان خاطرنشان کرد: امیدوار هستم با توجه به فرارسیدن ماه رمضان که ماه بهار دلهاست، این روند تخریب و توهین پایان یابد و روند همدلی و همزبانی میان ایران مردم و حاکمیت ایجاد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
0
این افرطیون فقط یک بازیچه هستند و بس.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین