کد خبر: ۳۰۳۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

مادران باردار بخوانند

یک کارشناس مامایی گفت: مراقبت‌های دوران بارداری به‌لحاظ پزشکی در هشت جلسه انجام می‌شود، جلسه اول مربوط به زمانی است که فرد از بارداری خود مطمئن شده است و جلسه هشتم نیز به آخرین جلسه مراقبت‌ها قبل از زایمان ختم می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
«فریبا اسدی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراقبت جلسه اول و سوم شامل انجام آزمایش‌هایی مانند قند، کم‌خونی، هپاتیت و آزمایش‌های مربوط به کلیه است.

وی افزود: در ماه سوم و هفته‌ی 12 بارداری انجام سونوگرافی برای غربالگری جنین ضروریست که در کنار آن آزمایش تکمیلی خون برای غربالگری نیز باید انجام گیرد.

این کارشناس مامایی افزود: در هفته 32 بارداری سونوگرافی مجدد برای اطمینان از سلامت جنین، آب دور جنین و نوع و زمان زایمان توصیه می‌شود.

وی گفت: در دوران بارداری هیچ ممنوعیت غذایی غیر از مصرف نمک که بخاطر ترس از فشار خون مادر است، برای مادران باردار وجود ندارد اما توصیه به افزایش وعده‌های غذایی و عدم افزایش حجم غذای مصرفی می‌کنیم.

اسدی افزود: توصیه می‌شود مادران باردار در این دوران مواد مقوی مانند میوه‌جات، لبنیات، حبوبات و غلات را در سبد غذایی خود بگنجانند و از خوردن غذاهای پرچرب و سنگین خودداری کنند.

این کارشناس مامایی اظهار کرد: به‌لحاظ علمی تأثیر موادغذایی خاص بر ایجاد سقط جنین ثابت نشده اما مصرف بیش از اندازه گرمی‌جات مانند زعفران، فلفل، عسل و ... ممکن است ریسک احتمال سقط جنین را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مادر باردار مشکل خاصی نداشته باشد می‌تواند تا چهار ماهه‌ی نخست ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و ایروبیک را انجام دهد اما در صورت وجود شکم درد و خونریزی از انجام ورزش‌های گفته شده خودداری شود.

اسدی تصریح کرد: مصرف مکمل‌ها شامل قرص آهن و کپسول مولتی ویتامین و اسیدفولیک را ابتدای دوران بارداری تا سه ماه بعد از آن توصیه می‌کنیم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین