کد خبر: ۳۰۴۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸

حاشیه‌های ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی

ضیافت افطاری رئیس جمهور با فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا شامگاه روز چهار شنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 ابتکار عمل رئیس جمهور در دعوت توامان از فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا با استقبال فعالان این دو جریان سیاسی رو به رو شد.

به گزارش امید،در ردیف اول سالن اجلاس سران حضور برخی از اعضای دولت اصلاحات در کنار رئیس جمهور جالب توجه بود.

دکتر محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات، علی خاتمی رئیس دفتر رئیس جمهوری اسبق، حجت الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، محمدرضا تابش خواهرزاده رئیس دولت اصلاحات از جمله چهره های شاخص اصلاح طلبی بودند که در کنار حسن روحانی حضور داشتند.
غلامعلی حداد عادل نخستین سخنران این مراسم بود که از ابتکار عمل رئیس جمهور در برگزاری نشست قدردانی کرد و بر لزوم وحدت دو جریان مطرح سیاسی کشور علی رغم برخی اختلاف نظرها تاکید کرد.

وی  سخنان خود را با ابیاتی از سعدی به پایان برد.

غلامحسین کرباسچی دومین سخنران این نشست بوده که در ابتدای سخنان خود با استقبال از سخنان حداد عادل بر ضرورت افزایش اقتدار ملی تاکید کرد.

او با نام بردن از میرحسین موسوی و مهدی کروبی آنها را دلبسته انقلاب و نظام دانست.

کاظم جلالی، قدرت الله علیخانی،اسدالله بادامچیان و الهه کولایی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

علیخانی در سخنان خود با اشاره به رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش، گفت: شنیدم که برخی نمایندگان هدفشان استیضاح یکی دیگر از وزرای دولت است که امیدوارم اینگونه نباشد.

هنگامی که بادمچیان در حال سخنرانی بود ترقی دیگر عضو موتلفه که در این نشست حضور داشت با جدیت خاصی سخنان بادامچیان را یادداشت می‌کرد.

رئیس جمهور در آغاز سخنان خود به اشتباه "فعالان سیاسی" را "فعالان اقتصادی" نامید که این گفته روحانی با واکنش حضار در سالن مراسم رو به رو شد که یکصدا متذکر شدند که فعالان سیاسی هستند که رئیس جمهور با اندکی تامل با تبسم گفت:«حالا فرقی هم نمی کند.»!

پیش از آغاز سخنان رئیس جمهور یکی از فعالان سیاسی از حاضران خواست برای سلامتی رئیس دولت اصلاحات صلوات بفرستند که اکثر مهمانان رئیس جمهور در این ضیافت، صلوات فرستادند.
چیدمان میز افطار و شام هم در نوع خود جالب توجه بود.

رئیس جمهور، دکتر عارف، حداد عادل، ابوترابی فرد، نهاوندیان و حسین فریدون دور یک میز نشسته بودند، برخی از اعضای شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات هم دور میز دیگر.

اعظم طالقانی دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی با حضور بر سر میز افطار رئیس جمهوری آخرین اثر منتشر شده مرحوم آیت الله طالقانی را به وی اهدا کرد.

دکتر عارف بعد از صرف افطار ضمن گپ و گفت با اعظم طالقانی یاد و خاطره آیت الله سید محمود طالقانی را گرامی داشت.

دکتر غلامعباس توسلی نیز با حضور در سر میز افطار رئیس جمهور با وی به گفت وگو پرداخت که روحانی ضمن تجلیل از شخصیت دکتر توسلی اظهارات او را با دقت گوش داد.

رایزنی برخی چهره های سیاسی برای انتخابات مجلس از حاشیه های دیگر این مراسم بود.

گفتنی است برخی رسانه ها با ادعای خروج چهره های اصولگرا از سالن بعد از نام بردن از میرحسین موسوی و کروبی قصد به حاشیه بردن این ابتکار عمل رئیس جمهور را داشتند که ناکام ماندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
3
2
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
دوست داریم سید عزیز. دکتر خاتمی بزرگ
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین