کد خبر: ۳۰۴۴۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

حمایت اکثر مردم ایران از توافق هسته‌ای و امیدواری برای رفع تحریم‌ها

بر اساس یک نظرسنجی تلفنی که توسط دانشگاه مریلند و مرکز پژوهش‌های افکار عمومی دانشگاه تهران صورت گرفته، اکثریت مردم ایران بار دیگر حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که اکثریت ایرانیان به حمایت از توافق هسته‌ای میان کشور خود با جامعه غرب برخاسته‌اند، یک نظرسنجی نشان می‌دهد، امیدها برای برداشته شدن فوری تحریم‌های بین‌المللی، ممکن است حمایت از دولت و انتخابات مجلس آینده را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، بر اساس یک نظرسنجی تلفنی که توسط دانشگاه مریلند و مرکز پژوهش‌های افکار عمومی دانشگاه تهران صورت گرفته، اکثریت مردم ایران بار دیگر حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کردند.  

در این تحقیق از پیشرفت در زمینه برنامه هسته‌ای، بیش از سایر موضوعات به عنوان مهمترین دستاورد ایران در سال‌های اخیر نام برده شده است. همچنین نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق (۹۴%) مردم ایران معتقدند که توسعه برنامه هسته‌‌ای برای کشورشان اهمیت دارد و ۷۲% از مردم نیز برنامه هسته‌‌ای ایران را تنها صلح‌آمیز و نه برای ساخت سلاح‌‌های هسته‌‌ای می‌دانند.

81 درصد از کسانی که نظرسنجی شده‌اند، معتقدند که اگر مجلس توافق بد را تشخیص دهد، باید مانع از وقوع آن شود و نیمی از آنها نیم معتقدند که اگر آمریکا متعهد به برداشتن کلیه تحریم‌ها نشود، ایران نباید توافق را بپذیرد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از ایرانیان خواستار مجلس جدید مشتکل از طرفداران حسن روحانی هستند و 24 درصد نیز خواستار حضور نمایندگانی مخالف با روحانی هستند. 

طی آخرین دور مذاکرات در لوزان که طرفین مذاکرات توانستند به یک تفاهمنامه چارچوب کاری مشترک به اجماع نظر برسند، سخنان گاها متناقض نشان از داشتن اختلاف‌نظر بر سر برخی مسائل مانند چگونگی برداشتن تحریم ها داشت.

همچنین بیش از نیمی از مردم می‌گویند که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، بار دیگر نیز به روحانی رای خواهند داد؛ 27 درصد نیز از محمود احمدی‌نژاد که اقتصاد ایران را با بحران‌های عدیده‌ای روبرو کرد، به عنوان رئیس جمهور بعدی منتخب خود یاد کرده‌اند.  

در حالی که بر اساس این نظرسنجی روحانی توانسته در اغلب موارد از جمله افزایش امنیت و اقتصاد کشور، نمره بالائی بدست آورد، اما نیمی از مردم او را در کاهش بیکاری به اندازه کافی موفق ندانسته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
3
10
خخخخخخخخخخخخخخخخخ. همش 10 روز دیگه هم نمونده. ببین چی میشه.
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
28
10
زهی خیال باطل من خودم اصلاحاتیم

بیدار شید بابا کدوم اکثریت
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
1
2
بالاخره در هرکشوری عده ای بی سواد ولی سود جو هستند که همیشه طرفدار بیسوادان خواهند بود.27 درصد همان ریاکاران و بیسوادان و دروغگویانی هستند که به برکت وجود احم..... دی نژاد به نان و نوایی رسیده اند.پس جای تعجب ندارد که وی را به عنوان مقتدای خود انتخاب کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی اکثریت مردم آگاه است و ایندفعه به این چنین آدما هیچ فرصتی را نخواهند داد.
دلواپس باغیرت
|
-
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
من یه سوال دارم یکی پیدا شه جوابمو بده افتاب جان تو رو جون مادرت تو هم پیامم بزار
واقعا چه جوری مخاد تحریمها برداشته بشه خود امریکایی ها میگن تحریمها برداشته نمیشه من نمیدونم دولت چرا به برداشته شدن تحریمها امیدواره اخه خودشون که میگن تحریمها برداشته نمیشه نکنه اتیوپی یا جیبوتی یا افغانستان مخاد تحریمهامونو برداره تو رو خدا یکی پیدا بشه جواب منو بده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین