کد خبر: ۳۰۴۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
خرم، کارشناس مسائل هسته‌ای در گفت‌وگو با آفتاب مطرح کرد:

تلاش شدید اسرائیل و عربستان برای کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت که در روند کارشناسی مذاکرات ایران و گروه 1+5 مشکلی وجود ندارد که مذاکرات تمدید شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- علی خرم، نماینده در سازمان ملل در گفت‌وگو با آفتاب در واکنش به شایعاتی که در خصوص تمدید مذاکرات مطرح شده است، گفت: در حال حاضر نمی توان به قاطعیت گفت که مذاکرات تمدید می‌شود یا نه اما اگر بحث‌های طرفین به نتیجه نرسد چاره‌ای دیگر جز تمدید وجود ندارد.

او ادامه داد: با این همه در روند کارشناسی مذاکرات ایران و گروه 1+5 مشکلی وجود ندارد که مذاکرات تمدید شود.

خرم با اشاره به اظهارنظر برخی مقامات درگیر در مذاکرات گفت: برخی مقامات و سران کشورهای درگیر در مذاکرات هسته‌ای هنگامی که اظهارنظر می‌کنند و این اظهارنظرها به میدان مذاکره می‌آید، مذاکره‌کنندگان به آنچه رسانه‌ای شده، شک می‌کنند که آیا درست هست؟ به همین خاطر اگر طرفین از اظهار نظر خودداری می‌کردند شاید مذاکرات زودتر به نتیجه می‌رسید. 

این کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه از هر طرف تلاش می‌شود که مذاکرات به نتیجه نرسد، افزود: حاصل این تلاش‌ها و اظهارنظرهای غیرکارشناسی در فضای مذاکرات این خواهد شد که قسمت‌هایی از بیانیه لوزان زیر سوال برود. 

او با اشاره به تلاش شدید اسرائیل و عربستان برای جلوگیری از توافق هسته‌ای یادآور شد: اسرائیلی و عربستان و شدیدا تلاش می‌کنند مذاکرات به نتیجه نرسد حال اینکه ایا موفق شوند یا نه بستگی به عملکرد ایران و امریکا دارد، در غیر اینصورت این دو کشور اگر توافق صورت بگیرد وادار می‌شوند کنار بیایند هرچند که موضع انتقادی خود را حفظ خواهند کرد. 

خرم در پاسخ به این سوال که آیا ادعای سایت ویکی‌لیکس مبنی بر حمله سایبری ایران به اسرائیل و آمریکا نوعی مانع‌سازی برای ادامه مذاکرات هسته‌ای نیست گفت: این حواشی نمی‌توانند در کوتاه‌مدت بر روند مذاکرات هسته‌ای تاثیر بگذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
یک شهروند ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
1
به امید خدا نتیجه مذاکرات نتیجه ای برد برد خواهد بود.انشاا...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین