کد خبر: ۳۰۵۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴

وزیر دادگستری: ظریف و جان کری بیش از 100 ساعت گفتگو کرده‌اند

وزیر دادگستری در یزد گفت: دکتر ظریف و جان کری بیش از 100 ساعت مذاکره کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی پورمحمدی امشب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت ا... بهشتی با تجلیل از خدمات آیت ا... بهشتی، آیت ا.. شهید صدوقی و مرحوم محمد علی صدوقی گفت: به برکت خون شهدا و خدمات آنان جامعه ما "شاهد" است و این جز با عمل حاصل نشده است.

پورمحمدی گفت: قرآن شاخص جامعه شاهد را، عمل کردن بر اساس اعتدال عنوان کرده و آن را "امت وسط" نامیده است.

وی عدالت را یکی از شاخص های جامعه اعتدالی عنوان کرد و گفت: اگر عدالت مبنای عملی پیدا کند، می توان به آن تمسک کرد و الا با تبلیغات و شعار و سخنرانی محقق نمی شود.

وزیر دادگستری در ادامه گفت: باید بدانیم اگر به اصول اسلام عمل نکنیم، خداوند امتی را بجای ما می آورد که او را دوست خواهند داشت.

وی گفت: کسانی که در برابر مومنان افتاده هستند و ادعا و منیّت ندارند و کسی را تحقیر نمی کنند ولی در برابر کافران، محکم و شجاع می ایستند. این ها در راه خداوند غمگین نمی شوند و ترس به خود راه نمی دهند.

وی گفت: خوشحالیم که امروز کشور ما، از این اسوه ها پر است.

این مقام مسئول در ادامه به مذاکره ایران و 6 قدرت جهانی پرداخت و گفت: در جریان مذاکرات ایران و 5+1، وزرای امور خارجه ایران و آمریکا بیش از 100 ساعت با یکدیگر مذاکره کرده اند.

پورمحمدی، این رخداد را مهم ارزیابی کرد و گفت: این ها همه بخاطر مقاومت و ایستادگی ملت سرافراز ایران است.

وی گفت: به برکت مقاومت و تحمل و صبوری مردم، سنگین ترین و هوشمندانه ترین تحریم ها علیه ایران نتوانسته مردم را از مسیر انقلاب اسلامی دور کند.

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه به حملات عربستان و متحدان امریکا به یمن اشاره کرد و گفت: علیرغم این تجاوزات حوزه نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه گسترش پیدا کرده است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن فضای سیاسی کشور، تصریح کرد که مسئولین کشور شبانه روز در جهت حل مشکلات مردم در حال تلاش هستند.

وزیر دادگستری همچنین رهنمودهای رهبر انقلاب را برای مسئولان و مردم آرامش بخش و دلگرم کننده توصیف کرد و گفت: باید قدردان این حمایت ها بود.

به گزارش خبرآنلاین، این مراسم باحضور نماینده ولی فقیه، استاندار یزد، مسئولان دادگستری استان و جمعی از مسئولان و مردم در مسجد حظیره برگزار شد و در حاشیه مراسم نیز نمایشگاه عکسی از سومین شهید محراب و امام جمعه فقید یزد به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد برپا شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین