کد خبر: ۳۰۵۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۹

عوارض مصرف قرص‌های آهن

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه آب آهن تاب در رفع کم‌خونی موثر است, گفت: مصرف بیش از حد قرص‌های شیمیایی آهن به کبد و معده آسیب وارد می‌کند, استفاده زیاد از قرص آهن ممکن است, لکه‌هایی در صورت ایجاد کند.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا کردافشاری در پاسخ به پرسشی که کم خونی را چگونه بدون مصرف قرص می‌توان برطرف کرد؟ اظهارکرد: باید دید کم خونی در چه سطحی است.

استفاده از سبوس برنج یا سبوس گندم در غذا به رفع کم‌خونی کمک می‌کند

به گفته وی اما استفاده از سبوس برنج یا سبوس گندم در غذا به رفع کم‌خونی کمک می‌کند. استفاده از شیره انگور روزی 4 تا 5 بار یا مصرف سرکه شیره؛ که اگر فرد مشکل معده نداشته باشد نسبت سرکه به شیره انگور یک به 10 باید باشد.

رژیم سیب و عسل نیز در رفع کم‌خونی مفید است

این متخصص طب سنتی گفت: رژیم سیب و عسل نیز در رفع کم‌خونی مفید  است به این صورت که چند عدد سیب را پوست کنده و رنده کنند یا در میکسر ریخته و به صورت فالوده همراه با عسل مصرف کنند که مداومت در خوردن فالوده سیب برای رفع کم خونی موثر است.

کردافشاری عنوان کرد: استفاده از آب آهن تاب که در منابع طب سنتی آمده است یعنی 50 تا 60 بار یک تکه آهن بر شعله سرخ شده و در آب تمیز زده می‌شود و موادی که از آن آزاد می‌شود, برای رفع کم خونی مفیداست که به آن آب آهن تاب می‌گویند.

وی ادامه داد: بعضی از قرص‌ها ممکن است, معده و کبد را به هم بریزد. آهن در "درجه سوم - چهارم" گرم و خشک است و استفاده زیاد از قرص آهن ممکن است لکه‌هایی در صورت ایجاد کند حتی ممکن است بعضی از اخلاط در کبد و بدن بسوزد و مشکلاتی را ایجاد کند البته باید تاکید کرد اگر در مصرف قرص‌های آهن زیاده‌روی شود چنین مشکلاتی بروز پیدا می‌کند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: قرص خونسازی گیاهی در طب سنتی به نام "آیرون پلاس" که ترکیبی از انواع هلیه است در عطاری‌ها یافت می‌شود, در رفع کم‌خونی موثر است. هلیله سیاه, هلیله زرد, هلیله کابلی و همه چیزهایی که بدن را تقویت می‌کنند این قرص قلب, مغز, کبد, اعصاب و سیستم ایمنی بدن می‌کنند.

مرزه در میان سبزی‌ها خون ساز است

به گزارش تسنیم، کردافشاری خاطرنشان کرد: مرزه در میان سبزی‌ها خون ساز است همچنین کاهو خون رقیقی تولید می‌کند و کسانی که غلظت خون هم دارند, می‌توانند از این استفاده کنند. یک و نیم کیلو استخوان راسته گوسفندی با ادویه مناسب و پیاز 8 تا 10 ساعت بجوشانند و عصاره آن را وارد غذاها کنند، همچنین انگور و سیب نیز در رفع کم‌خونی خیلی توصیه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین