آفتابنیوز : « هر چه جلو میرویم، عقب میافتیم! معضلی به نام نداشتن مخاطب» عنوان سر مقاله به قلم مدیرمسؤول است.
« پیــــونــد روابطعمومیهای اقتصادی با عنصر اخلاق» نوشته مریم زمانیان، «5 درس رسانهای از جنجال خبری بازفید؛ پاککنها را کنار بگذاریم» نوشته مصطفی مسجدی آرانی و باز از همین نویسنده «درسهای جنجال رولینگ استونز برای رسانههای ایرانی؛ از ارزیابی دادهها تا خودانتقادی»، «بصریسازی محتوا در ارتباطات؛ بخش دوم مقاله گرافیک اطلاعرسان نصبی و محیطی» نوشته مریم سلیمی، «بررسی فرهنگ ارتباطات، خودمختاری و اعتماد به نفس فعالان حوزه روابطعمومی در رویارویی با بحران؛ آیا برنامهریزی و تمرین کافی است؟» نوشته دکتر شلی ویگلی و دکتر ویوو ژنگ، « زبان و ارتباطات درونفرهنگی» نوشته Judith N. Martinو Thomas K. Nakayamaبا ترجمه دنیا قربانی، « بررسی نحوه تعامل در فضای مجازی» نوشته قاسم آزادی احمدآبادی، « خاطرات 78 سال روزنامهفروشی محمدابراهیم رنجبر امیری: روزنامه! روزنامه! تو با من چه کردی روزنامه؟!» به قلم محمد دشتی، « نسبت سینمای مدرن و ارتباطات در گفتوگوی محمدحسن خازنی با سیدوحید عقیلی: نشانهشناسی، اصل صنعت سینماست»، « بررسی علوم شناختی و رابطه آن با مطالعات رسانه در گفتوگوی آرش گودرزی با دکترکمال خرازی: مهم است در رسانه از زبان استعاره کنیم/ شبکههای اجتماعی برای تولید یک تصمیم نوخاسته در سطح ذهن جمعی جامعه نقش برجستهای را بازی میکنند»، « گفتوگوی محمد دشتی با پروفسور محمدرضا سرکار آرانی، پژوهشگر برگزیده انجمن توسعه علم ژاپن: بیتوجهی به مسؤولیتهای اجتماعی، بر شاخه نشستن و بن بریدن است»، « بررسی «مانگا» در گفتوگوی منوچهر دینپرست با بهمن ذکیپور: مانگا نقش مهمی در تبیین گزارش و اخبار روزمره برای مخاطبان دارد» از مطالب خارج از پرونده این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است.