کد خبر: ۳۰۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۸

همايش بين المللي طبيعت در هنر شرق به كار خود پايان داد

آفتاب‌‌نیوز : در اين همايش 25 مقاله ارايه شد كه اكثر اين مقالات به موضوعاتي از جمله مينياتور(نگارگري) و عرفان در هنر ومعماري سنتي پرداخته بودند. 

توجه به آثار تصويري وچگونگي تاثير پذيري عوامل ايراني وچيني از يكديگر وسپس انتقال آنها از طريق ايران به شبه قاره هند از مضامين اصلي اين همايش بود كه طي مذاكره با صاحب نظران براي جلب مشاركت پژوهشگران و انديشمندان ايراني وخارجي انتخاب شد. 

همايش تهران به ارايه مقالاتي درباره بررسي آثار تاگور راجع به طبيعت،طبيعت وفرهنگ ادبي هند،طبيعت در هنر مشرق زمين،طبيعت هنر وهنر طبيعت،طبيعت درتفكر هند،طبيعت نزد خداوند،طبيعت از منظر نگارگر ايراني ،تاثير فرهنگ ايراني در چين، طبيعت در واقعيت وطبيعت در صورتهاي خيالي دروني،طبيعت درتفكر زرتشت،هنر ونسبت آن با طبيعت درعرفان اسلامي ،سنت و طبيعت در هنر شرق و طبيعت و موسيقي دستگاهي اختصاص داشت. و در يزد نيز مقالاتي با عنوان نگارگري منظره چيني، ازوراي زيبا شناسي تا فلسفه، بازنمايي فضاي چند بعدي از جهان واقعيت به نقاشي، طبيعت گرايي درهنر ساساني،هنر وطبيعت در عرفان اسلامي،جايگاه اسطوره اي طبيعت از منظر هنر شرق، گل در هنر مغولي ،شناخت مواد ومصالح به كاررفته در آثار نقاشي ايران، ازطبيعت تا ماورائ طبيعت و تاملي بر مفهوم كشف آهنگ طبيعت در معماري (يزد) ،توسط صاحب نظراني از كشورهاي ايران، امريكا، هند وچين ارايه شد. 

بازديد از مناطق تاريخي يزد و سرو ابركوه به دليل محوريت اين سرو هشت هزار ساله در همايش وافتتاح دونمايشگاه نقاشي با عنوان طبيعت در يزد ازجمله برنامه هاي جنبي اين همايش در يزد بود. 

همچنين برپايي يازده نمايشگاه تخصصي نقاشي و افتتاح دونگارخانه در موسسه فرهنگي هنري صبا از جمله برنامه هاي جنبي همايش درتهران بود. 

همايش بين المللي طبيعت درهنر شرق روز گذشته در يزد به كار خود پايان داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین