کد خبر: ۳۰۶۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با «آفتاب»:

مذاکره‌کنندگان حقوق ملت را حفظ کرده‌اند

حسین کنعانی‌مقدم، دبیر کل حزب سبز و فعالی سیاسی اصولگرا معتقد است تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تمامی تلاش‌های خود را برای رسیدن به توافق با توجه به حقوق ملت و خط قرمزهای نظام انجام داده است. وی فضای جهانی را با توجه به مقاومت‌های ایران در برابر تحریم‌ها، برای رسیدن به توافق نهایی به نفع ایران می‌داند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- کنعانی‌مقدم با تاکید بر این که شمارش معکوس برای توافق بر سر پیش‌نویس توافق‌نامه نهایی آغاز شده است، می‌گوید: ما سه مرحله را در پیش داریم‌. یکی پیش‌نویس که باید به تایید وزرای خارجه 1+5  برسد، بعد از آن تا 2 الی 3 ماه بحث بر سر برخی پرانتزها ادامه خواهد داشت و وقتی به تایید کشورهای مختلف رسید ما باید منتظر مقدمات اجرایی شدن توافق نامه باشیم که ممکن است تا 6 ماه آینده به طول بیانجامد. 

دبیر کل حزب سبز با بیان این که اکنون در رابطه با مذاکرات در کشور اتحاد وجود دارد، گفت: خوشبختانه پس از سخنان اخیر مقام معظم رهبری مساله دو قطبی شدن مخالفان و موافقان توافق از بین رفته و وحدت و انسجام ملی در حمایت از مذاکره کنندگان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواستند مساله مذاکرات هسته‌ای را به چالشی برای ایجاد شکاف در کشور تبدیل کنند، که این مساله مرتفع شد و سخنان مقام معظم رهبری این شکاف را از بین برد و توطئه آنان را خنثی کرد.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر این که  مصوبه مجلس شورای اسلامی تا حدودی دست مذاکره‌کنندگان در رابطه با برداشته‌شدن یکباره تحریم‌ها پس از توافق، باز کرده است، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی از زمان اجرای توافق باید تحریم‌ها برداشته شود، یعنی مرحله امضا با مرحله اجرا دو مساله متفاوت در زمان‌های مختلف خواهد بود.

وی ادامه داد: تا این جای کار مذاکره‌کنندگان تمام تلاش خود را انجام داده‌اند. مذاکره نیز دو طرف دارد و اینگونه نیست که ما هر چه را بخواهیم به دیگر کشور ها دیکته کنیم و آن‌ها نیز بپزیرند. به هر حال در این چانه‌زنی‌ها به نظر می‌رسد مذاکره‌کنندگان ما خطوط قرمز را رعایت و حقوق ملت را حفظ کرده‌اند و بر اساس نرمش قهرمانانه که رهبری تاکید کرده بود در حال حرکت هستند. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که به چه توافق صورت بگیرد و چه نگیرد، ملت ایران پیروز صحنه است، گفت: ملت ایران از نقشه راهی که رهبری تعیین کرد، حمایت کرده و در همان مسیر گام برداشت و این خود به تنهایی موفقیتی بزرگ برای کشور ما است. در 35 سال گذشته جنگ، تحریم ها‌، تحقیر ها و توطئه ها نتوانست ملت ایران را از مسیری که در آن در حال حرکت است منحرف کند، هر چند ممکن است در مسیر با مشکلات بزرگی مواجه شده باشیم اما به فضل خدواند و رهنمود های رهبری از مسیر انقلاب هیچ گاه منحرف نشده‌ایم. 

کنعانی مقدم در ارتباط با سخنان اخیر رئیس‌جمهوری  که در صورت توافق یا عدم توافق باید کارها در کشور انجام شود،گفت: این سخنان  نشانگر عاقلانه بودند نگرش مسئولان نظام است که ما نباید ما همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد توافق بگذاریم. ایران کشوری بزرگ با امکانات زیاد است و بر اساس اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشته‌اند می‌توان کشور را به پیش برد.

وی ادامه داد: افکار عمومی جهان نشان می‌دهد هماهنگی که بین کشور‌ها‌ی 1+5 برای فشار آوردن به ایران وجود داشت در حال شکسته‌شدن است.  مقاومت ایران موجب شده اختلافاتی در بین آنان ایجاد شود و مردم دنیا نیز این مساله را تصدیق می‌کنند که مردم ایران و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای همه تلاش خود را برای رسیدن به توافق انجام داده، اما این آمریکا است که با زیاده‌خواهی مانع از حصول این توافق شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین