کد خبر: ۳۰۶۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

بازرسان آژانس همراه با تکنولوژی‌های جدید وارد ایران می‌شوند

در حالی که مذاکره کنندگان ایران و غرب برای حل کردن برنامه هسته‌ای ایران در وین گرد هم آمده‌اند، بازرسان آژانس خود را برای بازدید از سایت‌های ایران آماده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
بیش از 50 نفر از خبره ترین بازرسان آژانس، در حال آماده شدن برای پرواز به ایران هستند. بازرسان آژنس بین المللی انرژی اتمی در حال آماده شدن برای استفاد از مجموعه‌ای از ابزارهای نظارتی بسیار پیشرفته‌تر از جمله نصب دوربین‌های هوشمند هستند تا در صورت کسب توافق هسته‌ای بر فعالیت های هسته‌ای ایران نظارت شدیدتری اعمال کنند.

به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز، این در حالی است که در بسیاری از نقاط جهان، سال‌ها است که استفاده از تجهیزات دیجیتال آژانس رواج دارد. اما از 12 سال پیش که آژانس بر روی کارهای هسته‌ای ایران حساس شد، همواره تلاش می‌کرد تا این تجهیزات را به داخل ایران وارد کند. از جمله این ابزارهای نظارتی حسگرهای لیزری، دوربین‌های هوشمند و  شبکه‌های رمزدار  هستند که به بازرسان اجازه می‌دهد تا با دقت زیر‌ساختها اتمی را در زمان واقعی(زنده) از مقر خود در وین نظارت کنند.

یکی از مقامات آژانس که می‌خواهد نامش فاش نشود، در همین باره به نیویورک تایمز می‌‌گوید: نظارت در لحظه‌ است و به زمان ایران انجام می‌شود. و اگر بخواهیم هرگونه اطمینانی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات جدیدش داشته باشیم بازرسی‌های ما در ایران باید به چیزی فراتر از فیلم و مهر و موم‌های کوچک معطوف باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین